mandag 31. mars 2014

Storesøster-rom



Nå er det ikke lenge til lillebrors klær flytter inn i den gamle stellekommoden, og Agnes sin garderobe måtte derfor finne seg et nytt sted å bo. Jeg har lenge hatt et antikk skap stående nede i kjelleren fylt med div rot, men nå var det på tide at det fikk skinne litt igjen! Dette skapet hadde opprinnelig hyller, som ble varsomt fjernet, slik at jeg kan sette de tilbake senere dersom jeg ønsker det. Døren hadde en finérplate i midten, som jeg tok ut for et mer åpent uttrykk, og denne skal erstattes med herdet glass. Bena manglet da jeg i sin tid kjøpte det, men det dukker vel opp noen passende på en auksjon snart:)  Med en ny klesstang og en lengde med romantisk tapet var skapet klart til å huse prinsessens kjoler mm.





Med et nytt skap på rommet, ble det en aldri så liten ommøblering av resten. Den gamle skuvsengen fra bestemor Elsa ble flyttet til en vegg der den kunne stå helt utslått (før var den slått sammen til miniseng, og vinduskarmen forhindret at vi kunne trekke den helt ut der den stod), og det store speilskapet overtok den gamle svartsovnens plass enn så lenge. Den var nemlig ikke så barnevennlig...både hard, kantete og full av ovnssverte.




Nå begynner rommet til Agnes og se ut som et ordentlig storesøster-rom, og hun er så fornøyd med både "storsengen" og skapet sitt;-) Hun sover enda inne på vårt rom i sprinkelsengen sin, men løper så stolt inn hver morgen for å inspisere "nyhetene"  med beundring. Det ser jammen ut til at hun har arvet min interesse for interiør, og mamsen er glad for at miljø også kan påvirke;-)








Ønsker deg en flott ukestart!

9 kommentarer:

Merete - Lys lilla sa...

For et herlig rom for en blivende storesøster! Ha en fin kveld :-)

Maria - Min oldemors hus sa...

Rett og slett et drømmerom. (",) Skapet blei veldig fint.

Lene i Annekset sa...

Så fint rommet hennes Agnes er! Nydelig seng og skap!:)

Tre Engler sa...

Wow...for et utrolig nydelig prinsesse rom:}
Skapet var jo bare utrolig flott:}
Klem Merete

toves sammensurium sa...

Å herlighet for noen utrolig skjønne og sjarmerende barnerom du lager!!!! Alt er bare så gjennomført,koslig og jeg bare får abstinenser i livmoren etter en etterlengtet attpåklatt å lage rom til.Gubben har så langt streiket :/
Her får barna dine deilige stunder og minner!!!!
Toveklem:)

Dynamisk Salong sa...

Dette må være et av de koseligste barnerommene jeg har sett noen sinne! Såå fult av liv, sjel og sjarm. likte det gamle skapet utrolig godt. Klærne blir jo som vakre skatter der inne. Nå har jeg sittet og kost meg masse inne på bloggen din. Fatter ikke hvorfor jeg ikke har lagt den til bloggrullen på min egen blogg for lenge siden, men nå er det i alle fall gjort. Gleder meg allerede til neste innlegg! Her ventes også en lillebror i sommer. Rommet hans er milevis fra å bli ferdig med det første... Klem fra Beate

Sommerhuset i bakken sa...

For et sjarmerende og fint barnerom. Så utrolig mange flotte og sjarmerende møbler og detaljer det har. Kan tenke meg den lille prinsessen er fornøyd med det rommet, ja ;-)

Ønsker deg en herlig lørdag! Kos deg masse!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint rom! :D

Vi har akkurat samme skapet til kjoler her i huset, det ble malt hvitt her da. ;)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Kjempefint rom! :D

Vi har akkurat samme skapet til kjoler her i huset, det ble malt hvitt her da. ;)