lørdag 8. februar 2014

NIB Utfordringen: Tapetinspirasjon!



Slenger meg i siste liten på NIBs utfordring denne måneden: Tapetinspirasjon! Vi har tapet kun et sted i huset enn så lenge, og det er i glassverandaen i 2 etage.





Tapeten er fra "Antonina Vella" og ble tidlig plukket ut i oppussingsprosessen for snart 4 år siden. Jeg overrasket meg selv med å velge denne, da jeg tidligere ville safet med noe mye sartere i uttrykket. Jeg var også redd jeg ville gå lei av mønsteret, men det vokser tvert i mot stadig på meg:)




Glassverandaen er ikke stor, men de tre gamle krysspostvinduene på rekke og rad sørger for at lyset strømmer inn og gjør det likevel luftig. Jeg ønsket derfor at dette rommet skulle få en sommerfølelse hele året, noe jeg synes tapeten henter fram på en fjærlett måte.






Her har jeg mitt hjemmekontor og jeg koser meg uansett vær:) Vi har også fått plass til et gammelt skap og en kommode som holder styr på sengetøy og klær, noe som er praktisk da det ligger rett innenfor soverommet vårt.





Interiøret ellers består utelukkende av brukt og antikk, og jeg synes det er med på å gi rommet fra 1920 sjel og karakter:) Her finner du bla gardiner og bordvifte fra Frankriket, bilder fra Belgia, vase fra Danmark, krakk fra et gammelt meieri på Østlandet og skrivebord fra Hedemarken,- en salig blanding som finner seg godt til rette sammen.





Dette er mitt bidrag til NIBs utfordring,- for flere inspirerende tapeter klikk her!






Helgen er godt i gang,- kos deg og gratulerer til alle fantastiske mammaer der ute i morgen!

7 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin tapet! Du har verkligen valt en fin tapet, möbler och tavlor som passar fint tillsammans.
Klem,
Regina

Hilde sa...

Så vakkert det er! Alt passer sammen i en fin harmoni - tenker meg litt tilbake til Karen Blixten filmen jeg... Kanskje det er viften. Nydelige bilder, harmoniske farger - rett og slett vakkert.
HIlde

Lene i Annekset sa...

Nydelig! :)

Turid sa...

Nydelig tapet, og rom! :)

Gøy på Tangen sa...

NYDELIG! elsker alt i rommet:)

Dynamisk Salong sa...

Oi, for et vakkert bidrag i NIB-konkurransen! Dette likte jeg godt! :-) Også så gøy å stadig oppdage nye flotte blogger i mylderet av de mange der ute! Jommen har vi ikke samme design på bloggen vår også, hihi! :-) Gjett om jeg stikker innom deg på visitt senere også. Liker stilen din veldig godt. Masse lykke til i konkurransen. Skulle ikke forundre meg om du når helt til topps med dette! Hilsen fra Beate Bauer

Anonym sa...

Elsker tapeten din. Hvor har du kjøpt den?