søndag 5. januar 2014

Kjære Julenissen!



Jeg må ha vært veldig snill i år! Jeg fikk alt jeg ønsket meg og mye mere til! Tusen hjertlig takk :)


Kaiser Idell Luxus table lamp by Christian Dell


Christian Dell  (1893-1974) var en tysk designer med bakgrunn som sølvsmed, og med en stor sans for fine detaljer. Fra 1922-1925 jobbet han som formann på Bauhaus metallverksted i Weimar. I tiden etter metallverkstedet begynte Dell å tegne lamper, og i 1936 designet han den klassiske bordlampemodellen 6631 Luxus for Gebr.Kaiser & Co.





Denne lampen ble en førende modell i Kaiser Idell serien, og er i dag (som den gang) symbolet på det fornemste innenfor tysk design.  I dag forhandles Kaiser Idell av Fritz Hansen.


Skaugum of Norway

Endelig har jeg også fullt sett av det fine norskproduserte Skaugum bestikket i fargen "Pure White". Jeg ønsket meg det egentlig i trefagren "Nature Kebony", men det er ikke anbefalt å vaske i  maskin, og det blir litt for tungvindt med et hverdagsbestikk. Dette bestikket har blitt produsert på Geilo siden 1946, og er i rustfritt stål. God norsk design kan vi alltid like:)



Vil Le Creuset gjøre meg til en chef?


Et av mine nyttårsforsetter er å bli litt mere kreativ på kjøkkenet, og en kommer langt på vei med godt utstyr. Franske "Le Creuset" har siden 1925 levert kjøkkenutsyr av høyeste kvalitet, og er kanskje mest kjent for sine støpejernsgryter. Maten tilberedes på en litt annerledes måte enn det jeg er vant til, og det tok meg noen runder før jeg ble ordentlig kjent med mine nye gryter (les: varme grytene først og stek på lav varme,- ellers blir det brent*s*).





Den fineste presangen av de alle var uten tvil egenprodusert kunst fra lille Agnes! Snakk om å spre glede på kjøkkenet! Vannmaling har til nå vært favoritten, men til jul fikk hun fingermaling som er blitt en ny hit! Så moro det er å bruke fingrene og hele hånden som pensel! Det spørs om ikke besteforeldre kan vente seg noen eksklusive signerte malerier til div bursdager framover:)




Hvordan har din jul vært? Fikk du noe fint som du ønsket deg?  Nå står 2014 ferskt foran oss, og den aller største gaven får vi jo i mai. Jordmors antydninger i uke 12 viste seg å stemme, for i magen min bor det en liten gutt:) Tenk så heldige vi er som får en av hver! Vi hilste på han igjen forrige uke, og nå er han blitt ordentlig stor! Jeg er over halvveis i svangerskapet nå, og skjønner ikke helt hvor tiden blir av! Agnes er veldig opptatt av magen min, og snakker til og koser med lillebror hver dag:) Søte prinsessa mi!







Jeg ønsker deg et riktig så godt nytt år,- ta det til deg og gjør det ditt!


PS. Før jul fikk jeg en sms av en leser ang kakkelovnen vår, som Agnes (her beslaglegges mobilen min stort sett hele tiden*s*) dessverre klarte å slette  før jeg fikk svart eller notert ned navn. Send meg evt en mail på elsa.k@broadpark.no med spørsmålene du lurte på!

6 kommentarer:

Lene i Annekset sa...

Så mye fint du har fått! :) Den lampa var jo bare helt smashing! Så flott at det går så bra med deg og magen, en liten gutt, så koselig! :) Fikk mye fint jeg også, bla en stor strikkebok! Så nå har jeg planer om å strikke noe til ho Eline på 3 år (barnebarn). Fin ny uke til deg! :)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Du måste ha varit väldigt snäll så fina julklappar som du fått! Vilka fina konstverk din dotter gjort. Önskar dig en fin fortsättning på det nya året!
Klem,
Regina

MissMette sa...

Å, så mye fint du fikk av julenissen :) Ønsker meg bestikket her lenge, men det må jeg vel kjøpe meg selv tror jeg :) Nydelig er det i alle fall... og det samme er lampen og Le Creuset. Love It ❤ Koselige innlegg og bilder nedover her av ditt julepyntet hjem... Jeg har vært borte en stund fra blogg og nett, så jeg har ikke fått vært så mye rundt på bloggbesøk i det siste, men nå er jeg tilbake :) Ønsker deg et riktig godt nytt år og ha en fin uke som kommer. Klem fra Mette

Kristin Betten sa...

Du har sikkert vært snill ja!! Mye fint:-)
Godt nyttår!!
Krsitin

Hege sa...

Godt nytt år til deg også! Og for noen flotte gaver du har fått. Gratulerer så mye med den lille gutten i magen! Kan tenke meg at Agnes gleder seg til å bli storesøster:0)

klem fra Hege (3-barns guttemamma)

Interiørnytt Tina sa...

Så fint du har det:)