tirsdag 3. desember 2013

Agnes har en liten hemmelighet...



Det siste året har bydd på store opp og nedturer, og de av dere som har vært igjennom assistert befruktning, vet hvor tøft dette kan være både fysisk og psykisk. Men endelig har det båret frukter, og vi gleder oss så til å ønske velkommen en ny liten babytass i mai:) Vi har brukt samme kjekke amerikanske donor som med Agnes, og er så spente på om de vil likne noe:)





Formen min har vært elendig fra uke 5, og den ser ikke ut til å bli noe bedre selv om jeg har bikket 2. trimester med noen uker. Jeg har vært på God Morgen Norge i forbindelse med Norges Vakreste Hjem, og priset meg lykkelig over at jeg klarte å time oppkastet til før og etter direktesending,- hva som ellers ble sagt husker jeg lite av..ha ha. Jeg har prøvd å være kreativ med julepynting av fjøs til de søte jentene i Boligpluss, i noe som har minnet om tidenes værste hangover (og jammen ble ikke det også filmet av TV2..oj så fresh jeg følte meg), og har tatt til hormontårene fordi ingen blomsterbutikker klarte å levere svibler til prosjektet i oktober;-)
I tillegg har jeg gått hjemme med verdens beste 1 åring, og følt meg som årets dårligste mor fordi jeg ikke har orket å gå de to timers trille og skogsturene som vi pleier. Jeg håper hun tilgir meg når hun stolt trer inn i storesøsterrollen:)





Men jeg skal ikke klage,- konstant kvalme, trøtthet fra en annen verden og svimmelhet er en liten pris å betale i noen mnd, når årsaken til det er så ufattelig fin:) Magen kom i uke 9 allerede (så ut som om jeg hadde spist en ekstra god middag), og i uke 12 var det liten vits i å prøve å skjule den,- jeg fikk ikke igjen boblejakken lenger, og mine skinny jeans ble byttet ut med snasne gravid-bukser;-)

Og bloggen min midt opp i alt dette? Den er som dere kanskje har sett blitt litt forsømt, og jeg hadde store planer om å bli en superblogger etter uke 12 (da alle sa at formen ville bli sååå  mye bedre), men enn så lenge ser det ut til at jeg vil  fortsette å være en "overskuddsblogger" på "gode" dager.




Imens vil jeg kose meg masse med den lille skjønne huleboeren som nå også har begynt å gjøre seg fysisk bemerket,- særlig på kveldstid når mamsen skal sove. Det er ingen tvil om at det er en aktiv liten krabat vi har i vente:)


Fin-fin tirsdag!

16 kommentarer:

Nina Iren sa...

Å herlighet, så kjekt for dere! Gratulere så mye, å håper formen vil bli bedre da!!

hilde sa...

Så hyggelig ! Gratulerer massevis :-)
HIlde

Anonym sa...

Åh, så koselig! Tenk så gøy det blir, når de kan begynne å leke sammen :) Gratulerer med graviditeten og lykke til fremover!
Marie C.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag gratulerar så mycket, vilken härlig nyhet!! Vilken fin mage du har! Hälsa storasyster!
Klem,
Regina

Anonym sa...

Neimen... Gratulerer så mye! Det var vel en bra hyggelig hemmelighet Agnes hadde... :-) Gleder meg masse med dere, og ønsker lykke til videre!

Klem, HildeSu

Lille w sa...

Å, Anki, bildet av deg fikk meg til å måtte gråte bittelitt. Anki med babymage<3 Du ser nydelig ut!

Gratulerer med veldig veldig hyggelige nyheter. Tenk at dere får mulighet til å bære frem et barn begge to. Dobbelt opp med mirakler.

Håper formen bedrer seg fort og at du klarer å nyte. Det er en så fin tid fylt med forventning og glede.

Og så håper jeg jeg får mulighet til å se igjen Agnes og møte den lille tassen til sommeren. Jeg sniker meg vel som vanlig med på en lunsj hos LCC:)

Ha en herlig jul!

Klem Anita

ingridsboble sa...

Gratulerer så mye :)
Håper formen blir bedre snart!
Klem fra ingrid

BROCANTE sa...

Så hyggelig! Jeg har nettopp fått vite at jeg skal bli bestemor jeg! Så gleder vi oss begge to :-)

☆Therese sa...

Så moro (med graviditeten da), gratulerer så mye!! Håper formen blir bedre. Lykke til videre !

Lene i Annekset sa...

ÅÅ så koselige nyheter! Gratulerer til hele familien! Så flott at ho Agnes skal bli storesøster! Håper formen din blir bedre, så du kan nyte tida med magen! :) Ønsker deg masse lykke til! Klem fra Lene i Halden

Tre Engler sa...

Åååååå....så kjempe kos:)
Gratulerer så utrolig mye, dette kommer til å gi masse glede:)
Masse lykke til og håper formen blir litt bedre fremover:)
STOOOR Klem Merete

Stella sa...

CONGRATSSSSSSS , hope you feel fine !!!
Hugs from Holland,
Stella

Anonym sa...

Fantastisk! Gratulerer så mye til dere alle tre :) Håper formen snart blir bedre.
Siri

Anonym sa...

Ååå...gratulerer så mye! Så stas med en liten baby på vei! Jeg vet godt hva dere har vært gjennom for jeg har selv fått to skjønne tvillingjenter på samme måten. Utrolig slitsomt på alle måter under prøvingen, men alt er glemt når spirene endelig sitter!
Håper formen din blir bedre etterhvert:-)

Kos dere nå i julen, og nyt den voksende magen!

juleklem fra Siv

Vibeke / Mammas Hus sa...

Gratulerer så mye! :D

Jeg var dårlig hele svangerskapet, unner ingen det, så håper det slipper snart!

Masse, masse lykke til videre <3

Anonym sa...

Så koselig - gratulerer med en liten på vei :) Du skal se formen din snart bedrer seg, det er nok ikke så uvanlig å være kvalm og trøtt til godt og vel over 4. mnd. ;)
Om det kan være en trøst, jeg husker at jeg var kjempedårlig med min nr. 2 (snart 26 år siden), stort sett gjennom hele svangerskapet - men til gjengjeld var jeg i (uventet) kjempeform etter at han var født. Så kanskje du bare er på "lading"... og at formen kommer dobbelt tilbake med en gang du har født :) Uansett ønsker jeg deg/dere masse lykke til!
Inger Lise