søndag 8. september 2013

Change of Chairs



Med høsten kommer behovet for forandring. Det lyse og lette føles plutselig veldig kaldt, og rommene nærmest skriker etter elementer som kan bringe varmen inn. Nå var det spisestuen som ropte høyest. De hvite bonderokokko stolene som stod der før var veldig pene, men nå vil jeg ikke ha det pent, men personlig og litt edgy.





De nymalte grønne budals-lookalikene ble stjålet fra grisehuset, og fikk selskap av to tolixstoler jeg er fostermor for på ubestemt tid  (kjekt med venninners menn som ikke ser verdien i disse og bare vil ha dem ut..ja takk send dem hit! *s*) og en gammel skolestol fra Elsa K. Jeg hadde to like av sistnevnte og angrer litt på at jeg ikke beholdt begge selv.




På bordet står en glassvase jeg kjøpte på loppemarked i fjor høst for den nette sum av 10 kr,- et skikkelig varp, selv om det er lenge mellom disse på dagens loppiser! Styggfin og helt meg:)  Märtha liljer holder lenge og er en annen favoritt her hjemme, og jeg prøver å skjemme meg bort med en bukett annenhver helg. Min hverdagsluxus:)




Så får vi se hvor lenge det blir stående sånn,-kommer de hvite klassiske stolene tilbake med våren eller har jeg lagt min elsk på noe annet da? Det er det som er så moro  med interiør,- det er levende og hele tiden i bevegelse! Denne høsten blir det i alle fall slik, og jeg merker at fargene gjør meg glad!


Deilig søndag,- jeg har date med TVen i kveld...Åndenes Makt er tilbake på TVNorge:)

16 kommentarer:

Tre Engler sa...

Så utrolig flott samling av stoler du har funnet:)
Super sjarmerende og flotte herlige høstfarger:)
Skulle gjerne gjort sånn selv også, men det koster å skifte ut sånn så de mine får stå!
Ble kjempe flott:)
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Fru Lykle sa...

Så herleg med ein miks av mange ulike stolar! og eg berre diggar vasen din! Takk for koselig kommentar hos meg :)

lykke til i utfordringen! og fin søndagskveld til deg!

ralfefarfars paradis sa...

Du har det så nydelig- blir helt forelsket i bildene du viser. Det var kjempefint med budalsstolene- og jeg elsker fargene du har malt dem i!! Håper du får en flott høst. Den vasen var virkelig prikken over ien;)

Lene i Annekset sa...

Syns det ble veldig fint med disse stolene! Og jeg bare elsker det bordet ditt, kan jeg spørre hvor du har fått tak i det? Krysser fingrene for deg i Norges vakreste, blir så spennende dette! :)

Anonym sa...

Hei:) Hvilken farge har du på lister/tak/vegger på kjøkkenet?
VH Jane

Lene i Annekset sa...

Avstemmingen er avsluttet og jeg sier bare tvi-tvi til deg og H. Blir superspennende å se hvem som har vunnet! Uansett, dere har et nyyyydelig hjem stappet med sjarme og personlighet! Gleder meg så til å følge dere videre! Klem fra Lene

Lene i Annekset sa...

GRATULERER! ÅÅÅ nå ble jeg så glad på deres vegne! Dere har et nydelig hjem! :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Gratulerer så mye med førstepremien! :D

Vel fortjent!!!

Flott bilde av dere alle tre. :)

Marens Kristine sa...

GRATULERER SÅÅÅÅ INDERLIG MYE!!!!
WOW så morro å få et blad i posten hvor det var noe kjent med forsiden!!
Jeg har sagt det før og sier det gjerne igjen, dere har ett utrolig vakkert hjem, med en stil jeg liker skikkelig godt, og jammen er det ikke mange andre som også synes det,veldig fortjent.. SÅ utrolig morro at akkurat dere gikk til topps!!!! Gratulerer igjen og håper dere får kost dere skikkelig med premien!!!!

Høstklem fra Maren i nord!!!

house of hopen sa...

GRATULERER! Så moro at dere vant tittelen Norges Vakreste hjem! Det er så beundringsverdig alt det dere gjør selv! Dere har virkelig sansen, og stilen kler huset. Eksteriøret og interiøret snakker sammen! Håper dere får litt tid til å sitte ned og bare nyte også...

Beste hilsen, og jeg tar av hatten for dere!

Solveig

Monica sa...

Gratulerer såå mye med Norges vakreste hjem. Veldig veldig fortjent :-) Gleder meg til å ta av plastikken på bladet som jeg har hatt liggende et par dager, må bare ha skikkelig god tid først så jeg kan nyte det ;-) Men først skal jeg inn på TV2 og se reportasjen der :-)
Ha ei fin ny uke :-)

charm design sa...

Gratulerer så utrolig mye med årets vakreste hjem.Det fortjener dere så absolutt,må si jeg virkelig har vært imponert over hva dere ha fått til.Det er vel ingene ting dere ikke klarer:)fantastisk

Anne sa...

Så deg i tv ruta vennen!!! fine og fine dine.

Gratulerer så masse, ingen over, ingen ved siden :-)

Anneklem.

Anonym sa...

Gratulerer med Norges Vakreste Hjem!

Guttemamma sa...

Gratulerer SÅ mye med prisen for det flotte huset deres!! Så rep på God Morgen Norge, og abonnerer jo på bladet. Velfortjent!!
Klem fra Anette♥

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Tusen hjertelig takk for alle gratulasjoner <3

Jane: Vegger er malt i jotuns "Lys Antikk" og lister i Flüggers "Råhvit".

Lene: Bordet er fra Living:)