mandag 17. juni 2013

Project Brick


Nå begynner grisehuset å få sin form. Snille pappa støpte ferdig gulvet i forrige uke, og i kveld har jeg lagt mursteinsgulvet etter at lillfnisen var i seng. Oj så effektiv en blir mellom 1930 og leggetid;-)



Jeg som var sååå nøye på at støpen under skulle være rett og fin, skjønner nå at det spilte liten rolle. Disse sjarmerende gamle mursteinene er nemlig helt unike, og ikke en har samme tykkelse eller form. Her er det høydeforskjeller så det holder, og gulvet blir nok en opplevelse å gå på etter en mochito eller to;-) Godt det ikke er store flaten det gjelder!



Jeg hadde egentlig tenkt til å støpe de, men lurer nå på om jeg bare skal fylle inn litt sand mellom sprekkene slik de ligger, for det hele holdes jo på plass av selve rammen i bunn. På den måten kan jeg også bytte ut enkelte stein dersom de skulle sprekke eller gå i stykker.


Underveis

Gulvet ser i alle fall ikke nylagt ut nå, og det kan jeg i grunn like:) Så får vi heller ta på Agnes hjelm og knebeskyttere når hun kommer på visitt, og la gjestene entre på eget ansvar;-)




Det er meldt SOOOOOL i Oslo i morgen,- kos dere!

7 kommentarer:

Myrahuset sa...

Aaa! Nydelig! Flott å bare bruke sand som fugemasse.

mali-mo sa...

Så flott det blir,og så svimlende effektive dere er...her blir tiden etter halv åtte spist opp hver dag ;)

Vil du hjelpe litt? Vi harogså er lite hus med jordruskegulv hvor vi vil støpe. Hvordan bygget pappaen din opp støpen? Plast? Armeringsnett? Er helt grønn og vil så gjerne få til dette.... ;)

Yvonne sa...

Så fint gulv!!! elsker teggstein=)

ANETTESHUS.COM sa...

ALLTID inspirerende å titte innom her! ELSKER gulvet! wow!

Ha en fortsatt fin uke! - snart sommer *juhu*
KLEM
anette

Tre Engler sa...

Ååååå...dette blir jo bare utrolig flott:)
Tegelstein er bare kjempe flott også utrolig flink du er:)
Klem Merete

ralfefarfars paradis sa...

Skikkelig rustikt og herlig- passer jo perfekt i grisehuset;)Du får holde oss oppdaterte på hvordan det funker med sand.Beundrer pågangsmotet ditt, får ikke gjort så mye her akkurat;)

Lene i Annekset sa...

Gratulerer som finalekandidat i Norges Vakreste hjem! Min stemme går til deg! :)