søndag 2. juni 2013

Og det ble lys!


Vi har mange planer for uthuset/låven/grisehuset (kjært barn har mange navn), og vi jobber sakte framover mot målet. Den siste uken har jeg begynt å skrape den siste kortsiden ( det andre tok jeg i høst), og håper jeg får malt det i løpet av uken.




Harrypappa derimot har hatt på seg turbo-buksene i dag, og fått satt inn det gamle vinduet jeg har drømt om så lenge. Og for en forskjell! Det mørke kottet bader nå i lys og har en fin utsikt til eplehagen som står i full blomst. Veldig kjekt med slike handy fedre som kan trå til når en kommer til kort,- men jeg fulgte godt med så kanksje jeg klarer neste vindu selv? ;-)



Vinduene (2 stk) fant jeg på Finn.no for noen år siden, og de ble kjøpt inn uten helt å vite hvor de skulle stå, men jeg visste at jeg en gang vill få bruk for de. Som så mye annet som har stått og som står lagret på både loft og kjeller. Jeg er ikke skrotnisse uten grunn;-)


Jeg var ikke sen med å male listene så fort han hadde slått inn siste spiker, og nå mangler det bare litt blomster og noen myke puter før denne kroken er kos(t)bar! Ja også skrape og male ferdig resten av veggen da, men det ser jeg forbi akkurat nå:)



Jeg leter også etter en gammel benk (og nytt bord?) som skal stå under vinduet,- den som fulgte huset og stod der før er flyttet til en annen del av hagen som blir mere brukt. Men det hører liksom til en benk her. Sier huset. Og da blir det sånn:)



Under ser dere hvordan veggen så ut før,- ble det ikke mye finere med det nye vinduet? :) Planen er at Agnes skal få dette rommet som en slags dukkestue, og jeg gleder meg til leke kiosk med henne og få servert saft gjennom vinduet på varme sommerdager:)


Mobilbilde

Neste steg er å forvandle det støvete jordgulvet der med rester av bein (usj) og gamle aviser til et rustikk bruksgulv. Jeg har fått tak i noen gamle murstein som skal legges i et finfint mønster (hvis jeg klarer!), men først skal pappa hjelpe meg med å støpe en base så gulvet blir fint og rett.



Mursteinene er også et funn fra Finn.no,- fra et gammelt hus rett ned i gaten her! Litt flaks skal man ha:)
De står nå stablet klare til å bli tråkket på av små og store labber (ser forøvrig ikke ut som om hortensiaen jeg klippet ned i fjor kommer seg..ha ha..optimist)!



Opp en trapp og inn en dør,-2 etg blir neste prosjekt! Med utsikt til Holmenkollen og Tryvannstårnet tipper jeg det vil passe fint som...atelier? Hmm....



Ønsker dere alle en herlig uke!

Ps. Jeg leter etter en fin brunfarge til å ha på vinduet mellom kjøkken og spisestue,- har du et godt tips? Jeg malte det i seterbrunt, men synes det ble for mørkt,-ser nesten sort ut...

2 kommentarer:

Grip dagen sa...

Jeg blir helt vill av å se disse bildene. Så mye å henge fingrene i, så mye vakkert en kan skape av slike bygninger på slik en tomt! Heldige dere!
Det er så spennende å følge med!
Jeg skal selv kle på meg snekkerbuksene idag. Lager et røft hyttebad - kjempegøy!
Ved tidligere oppussinger har jeg hatt min pappa med meg. Kvalitetstid!
Nå er han borte, og jeg får gjøre så godt jeg kan.
Lykke til med grisehuset!
Klem Marit

Anonym sa...

For en arbeidsinnsats! Dette ble såå fint. Alltid morsomt og inspirerende å følge bloggen din :)