lørdag 15. juni 2013

Lukt av sommer


En av de få tingene jeg misliker med Norge, er den korte sommeren. Jeg elsker de ulike årstidene vi har, men tenk om hagen kunne sett slik ut hele tiden...Jeg tør påstå at jeg ville blitt litt lykkeligere. Selma også:-)



Jeg vil sette på pauseknappen nå, sniffe syriner dagen lang og la humla suse. Og totalt ignorere at de første brune bladene alt er kommet...Jeg vil hente meg inn en ny raus bukett til nattbordet hver kveld, og håpe på at den ikke henger trist med hodet når solen våkner. Jeg vil stå opp og smile over at den fremdeles holder meg med selskap. I dag.



Lenge leve sommeren!

Ha en deilig helg!

5 kommentarer:

Tre Engler sa...

Skjønne bilder:)
Klem Merete

Blått til lyst sa...

Ja! Lenge leve sommeren og duften av syrin! Klipper du korte stilker, knuser stilkene lett og fjerner bladene, står blomstene en stund, men .... det er jo en glede å hente nye, også!
Ellers vil jeg legge til at sommeren bør komme med garanti på minst 20 grader. Juni og 12 grader er liksom litt stusselig.
En varm og lang sommer til deg og dine :-) Liv

Anonym sa...

Hei!

Jeg likte så godt den huska du hadde til datteren din på kjøkkenet. Skulle gjerne hatt en sånn til min lille tulle også :) Og da lurer jeg selvsagt på hvor du har kjøpt den :)

- Stina

Marens Kristine sa...

Så utorlig koselig dere har det rundt huset!! syrin er virkleig sommerlukten ,enig med deg ja !!!
Håper virkelig godværet kommer tilbake snart, etter flott avslutning på mai har vi nå hatt det litt kjølig her i nord… Og siden jeg er i permisjon denne sommeren, blir jeg ekstra takknemlig for varme dager, som kan nyyyytes ute med ungene!!!

Ønsker deg ei fin fiiiin uke!!!
-Maren-

Fru Lykle sa...

For en nydelig blogg du har! legger meg til som følger jeg :)