lørdag 22. juni 2013

Brick done



Da er mitt rustikke mursteinsgulv i grisehuset ferdig:) Det ble en del kapp inn mot kanten der tregulvet begynner, og det gikk med noen stein før jeg fant en teknikk som funket. Fliskuttemaskin hadde jeg aldri brukt før, men den ble mindre skummel etter noen runder. Men sølete var det!



Den har en skuff under som skal fylles med vann, og spruten stod,- fint rødt mursteinsstøv blandet med væske! Jeg startet på kuttingen i shorts og singlet i går kveld i garasjen (pøsregn ute), og så ut som om jeg kom rett fra slakteren etterpå:/ Klok av skade hadde jeg derfor dekket meg til i dag med bestefars gamle skjorte surret rundt hode og stefars gamle opptaksdress fra programmet   "Fra loft og kjeller".,- gjenbruk også her;-)



Etter at den siste steinen var lagt i puslespillet, helte jeg på to sekker med fugesand som jeg kostet  godt ned mellom mursteinene, før jeg satte på lister.




Selma var kjapt ute med å inspisere arbeidet, og jeg tror hun var mest førnøyd med å endelig få slippe inn i rommet etter å ha sittet snurt ute og sett på i lang tid:) 




Nå er neste steg å legge nytt et tregulv på det innerste partiet,- det som ligger der i dag kan vi se rett igjennom,- ingen vits i å lure på hvordan musen kommer seg inn for å si det sånn;-) Når det er lagt skal det gamle langbordet inn, og forhåpentligvis er det er bare vi og ikke musene som skal danse på bordet heretter!



Ellers et lite tips til dere som bor eller er på Østlandet,- i morgen (og i dag) inviterer Toppen Bech til engelskinspirert og herskapelig marked hjemme på prakteiendommen sin i Rygge,- en gammel gård fra 1800 tallet. Her kan du få kjøpt masse fint til inntekt for et godt formål  og bare la deg inspirere i nydelige omgivelser! Vi hadde store planer om å dra dit, men innser at huset ikke skraper og maler seg selv, og skal vi bli ferdige til ferien må vi raska på. Det var dette været da...





Regn eller sol,- fiiiiin helg til deg!

7 kommentarer:

Tre Engler sa...

Ble kjempe fint:)
Ha en herlig søndag:)
Klem Merete

Yvonne sa...

oooooo Lekkert!!

mali-mo sa...

Så flott det ble, og så flink duer som får ting gjort altså!Full av beundring.

Og tusen takk for svar inne hos meg!

Heims verden sa...

Det ble jo knallfint:D

Ha en fin søndag:)

Hjemmekjær sa...

Hei!

Jeg er så imponert!! SÅ flink du er da! Det ble superfint!!

Myrahuset sa...

Aaa! Det ble kjempefint med sand! Smæshing gulv :)

Fjeldsted sa...

Så fint gulv! Tenker litt på å gjøre det samme i vårt uthus men foreløbig mangler vi mesteparten av gulvet og må støpe først. Hva ligger mursteinen din på?