fredag 17. mai 2013

Hipp hipp hurra!


Sommeren kom som bestilt på Norges store dag! Hipp hipp hurra! Formiddagen har blitt feiret på Arnestad Skole i Vollen sammen med gode venner, til glede for store og små.



Mini har knasket kornmokjeks til den store gullmedalje og sett på ALT med forundringsfulle øyne, mens mamsene har spist seg mette på is.



Nå venter grillings i utestuen og gradestokken viser svimlende 19 grader:) Av med svett bunad og på med sval kosekjole,- kanskje innvies barføttene i kveld også!



Gresset blir ellers grønnere og grønnere for hver dag som går, og trær og busker blir lubne igjen. Naturen lever sitt eget mektige liv, og jeg elsker å følge med på utviklingen. Jeg plantet en humle ved utestuen forrige uke etter gode tips fra en leser, og det er helt rått å se på hvordan den vokser,- på tre dager har den strukket seg 13 cm  (ja jeg måler hver dag*S*)!!!! Fortsetter den sånn tror jeg jammen den oppfyller mitt ønske om en grønn "stuga" i sommer! To be continued...


Svanevenn i Stordammen,-en kjeks til meg og en til deg...

Ønsker dere alle en fortsatt fin 17. mai!

5 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt att ni haft så fint väder på er nationaldag!!! Här har det också varit strålande väder.

Kram,
Regina

Anonym sa...

så fine bilder:)
Kan jeg spørre deg omhva plantene med rosa blomster heter? Tror vi hadde sånne ved barndomshjemmet mitt.
Ha nok en strålende solskinnsdag :)

marit

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Hei Marit!

Takk for hyggelig hilsen:)
Plantene med rosa blomster heter Bergblom og er en staude som kommer opp hvert år. Den er hardfør og veldig fin som bunndekke da den holder ugress unna. Våre er fra hagen ble annlagt på 30 tallet og jeg synes de passer så fint til en gammel hage:)

Tre Engler sa...

Så herlige bilder og kjempe koselig uterom du har:)
Høres ut som dere hadde en koselig dag i går:)
Klem Merete

Anonym sa...

Tusen takk for svar:) Skal ut å se etter Bergblom på gartneriet nå!
Liker forresten også huset og stilen deres veldig godt!
- og nydelige vesle Agnes:)

Marit