fredag 22. mars 2013

Å finne tilbake til sin opprinnelige form


Det er lenge mellom innleggene om dagen, og grunnen er den labre formen min:/ Jeg er fremdeles veldig svimmel og susete, og dagsformen varierer noe voldsomt. Etter å ha fått klippekort hos fastlegen og tatt ALT av prøver, vært hos øyelege, nevrolog og tatt MR av hodet 2 ganger, er jeg like langt. Alt ser normalt ut, men jeg føler meg langt fra normal. Så nå er jeg blitt fast inventar hos Klinikk for Alle, og satser på at kiropraktoren der kan få meg på bena igjen. Jeg har en gammel whiplash skade som jeg nå mistenker kan stå bak, og da er godt å vite at ting kan gjøres:)


Stuen anno 2010.

På gode dager er jeg derfor ikke sen med å ta fatt på alt som skulle ha vært gjort, og det siste som er kommet på plass er den gamle lampen som jeg i sin tid fant på en støvete gammel låve. Da var den i messing, men den unnslapp dessverre ikke perioden da jeg gikk amok med bladsølv;-) Det ble helt feil for denne lampen, og uttrykket ble veldig anonymt til tross for den svulstige formen. Den fant seg derfor aldri helt til rette, og flyttet raskt ned i kjelleren etter en kort visitt i stuen.



Jeg ville egentlig fjerne alt, men synes den ble fin med spor av den ville sølvfesten.

Smaken forandrer seg også, selvsagt heeelt upåvirket av moten *kremt*, og heldigvis var det relativt lett å kle den naken igjen etter noen runder med salmiakk og stålull. Med ny og større skjerm fant lampen endelig sin plass i dette huset, og kaster nå fint lys i glassverandaen i 2 etg.




Ønsker dere alle en riktig fin helg, og satser på en nytt innlegg til før påske:)  


Ps:Til deg som lurte på hvor skjellforhenget i stuen kommer fra,-det er kjøpt hos Wallas Verden i Asker:)

2 kommentarer:

ralfefarfars paradis sa...

Håper du merker bedring i formen snart-det må være veldig plagsomt med den svimmelheten..så håper kiropraktoren kan være til hjelp. Vi blir vel påvirket av trender enten vi vil eller ei- men jeg synes absolutt at den lampen kledde den siste versjonen best- ble veldig lekkert;)

Blått til lyst sa...

Hoh! Jeg tenker den lampen puster lettet ut! Den ble virkelig flott i bare messingen - med noen dekorative sølvbånd *S*
Jeg ønsker deg riktig god bedring, og en riktig god påske - Liv