lørdag 23. februar 2013

I hus


Og da var sofaen i hus,- levert på døren sent i går kveld :) Den ble satt opp sånn i halvmørket, så jeg var kjapp på labben i dag tidlig for å se hvordan den så ut i dagslys. Jeg er temmelig sikker på at den får bli...litt uvant, men jeg ser at den vil vokse på meg. Den er loungepreget og er alt innviet med en liten cowboystrekk til ståkarakter.


Stoffet fra Designers Guild skuffet heller ikke,- det er alltid nervepirrende å ta slike beslutninger utfra en liten stoffprøve, men her ble resultatet som ønsket, og jeg synes det klarte å myke opp sofaens stramme linjer.


Jeg må ellers innrømme at asymmetrien forstyrrer meg pittelitt ,-også sikkert bare en (u)vane, og jeg vurderer å veie opp med nye pendellamper på hver side for å skape balansen jeg søker i rommet. Synes de er så fine de med tresokkel! Hva tror dere?

Grovskissert i paint,-puffen til høyre er Selma sin og derfor godt pakket inn:)

God lørdag alle sammen,- nå skal jeg ut og kjøpe noen lilla tulipaner som skal pynte stuebordet:)

12 kommentarer:

Tre Engler sa...

Så kjempe flott den var :)
Passet perfekt inn hos deg:)
Ha en god kveld
Klem Merete

Hjemmekjær sa...

Jeg synes det ble kjempefint!!! Gjør absolutt ingenting at det ikke er symetrisk!(...er litt typisk meg også det).
Så jo ut som en heeerlig sofa, og mye plass! Very nice!

ralfefarfars paradis sa...

For en drøm av en sofa- lucky you. Syntes det ble litt spennende med den asymetriske- kledde rommet;)

Alberte sa...

Dette er fint - og symmetrisk!!!!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin soffa, den passar mycket bra in i ditt vardagsrum. Fina lampor också.
Ha en fin söndag!
Kram,
Regina

Anno 1924 sa...

Det ble superfint!! Trenger absolutt ikke lamper på hver side for å skape balanse i rommet:))
Fortsatt fin helg!:D

Susan sa...

Heia! For en flott sofakrok! Og for en nydelig sofa! Herlig! :-)

Two sa...

Flott sofa, plass til mange der! Er den også fra Designers Guild? Siden du skriv at det er en modulsofa, er den slik at du kan bygge deler om til ulike fasonger?

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Two: Den er fra Bolia:) En kjøper en og en mondul og setter de sammen til ønsket sofa. Vi kan moa bygge den ut med tiden dersom behovet melder seg:)

Vårsol sa...

Hvor har dere kjøpt de superlekre berber teppene?
:-)

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Vårsol: Så denne mld først nå,- beklager sent svar! Teppene er fra Josefsson, men de er kjøpt for over 2 år siden, og jeg tror dessverre ikke de har de i sortimentet lenger:/

Gunhild sa...

Så fint dere har det! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt putene i sofaen?