torsdag 31. januar 2013

Sovekrok og Bambi-love


Jeg fikk forespørsel fra en leser om å vise den nye sovekroken til Agnes inne på vårt rom, og jeg fikk endelig knipset noen bilder i solen i dag:) Sprinkelsengen fikk akkurat plass mellom veggen og nattbordet, og virker lun og trygg grunnet skråtaket. Her sover hun godt!



I vinduskarmen inn til glassverandaen sitter Kay Bojesens klassiske ape og ønsker henne god morgen. En kjær dåpsgave fra fadder/onkel og tante.



Nå om dagen er det ekstra stas med det gamle glasset som lager så fint mønster ut i rommet. Det studeres alvorlig i lange stunder før det er på tide å stå opp! Disse vinduene kjøpte vi fra et gammelt rivningshus på Gjøvik og er de samme som vi har satt inn på kjøkkenet.



En annen leser lurte på hvor Bambi-lampen i det forrige innlegget kommer fra. Den er fra Ferm Living og er laget i røkt eik. Rådyr symboliserer noe helt spesielt for oss, og jeg var solgt da jeg kom over denne flotte puten på Epla:) For meg som hverken kan sy eller strikke noe avansert, er Epla et funn! Imponert over skapergleden og kreativiteten der ute!


Puten flyttet rett inn i skuvsengen på barnerommet og fant seg godt til rette blant puser og aper. Den gamle tresengen var min da jeg var liten (jeg sov faktisk i den til jeg var 14...), og er fra bestemor Elsa Konstanse i Gausdal.


I etasjen under skjer det også forandringer om dagen, og jeg er veldig spent på resultatet. Jeg har beveget meg på litt ukjent grund for å stramme opp stuen, og enten blir det skikkelig hit eller knusende shit. Mondulene blir levert den 22 februar og jeg kan si så mye at Designers Guild har hatt en finger med i spillet:) Gleder meg!





Fin torsdag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

très beau, adorable... Very nice, sweet...

mali-mo sa...

Kjempefint alt sammen, syns du setter tingene så fint sammen. Inspirerende miks, akkurat slik jeg også liker på barnerommene. Gleder meg veldig til å lage nytt barnerom her hos oss til sommeren!!!

ralfefarfars paradis sa...

Så nydelig, liker vel egentlig alt her jeg;) og de fine gamle vinduene er bare så vakre;)

Marens Kristine sa...

Lunt og koselig på soverommet, akkurat slik jeg liker det ;) Nyyydelige vinduer!!!
Er kjempespent på hva som skal skje i stuen, synes dere har det fint nå så det blir nok knall !!!

Ønsker deg ei fin uke !!
-Maren-