tirsdag 1. januar 2013

Dåp


I mamma H sin gamle dåpskjole ble Agnes døpt i samme kirke som meg på lille nyttårsaften. Røyken kirke er en middelalderkirke fra 1229, bygget i romansk stil, i likhet med en rekke andre steinkirker fra middelalderen. Jeg synes den er så vakker og det er utrolig å tenke på at den har stått der i snart 800 år!

Presten smiler tappert, baby går fra mams til mams i et forsøk på å roes ned og fadderene står alt stødige i sine roller. Akkustikken i Røyken kirke var upåklagelig og jeg er blitt en situasjonsblogger;)



Hovedpersonen selv var gretten over å bli vekket kl 0800 på en søndag (jepp vi har fått en skikkelig syvsover som sover hele natten og fram til kl 1000,- deilig!), og gråt seg stort sett gjennom hele gudstjenesten og festen...ha ha.



Laget etterpå ble holdt hos pappa og hans samboer, og venner og familie gjorde denne dagen uforglemmelig på alle måter! Moren til Hanne hadde laget deilig gulasj som smakte digg etter julens mange tunge utskeielser, selv om desserten opprettholdt det høye kaloriinntaket.



Gavebordet bugnet av flotte presanger som alle falt i smak, og det er ingen tvil om at det er mange som er glade i lille Agnes Fredsdatter. Vi ønsker nå 2013 velkommen og ser fram til å følge vår store kjærlighet i året som kommer!

Agnes med sine søte kusiner som var kommet helt fra New York for å feire jul og dåp i Norge.

Jeg folder mine hender små 
i takk og bønn til deg. 
La alle barn i verden få 
det like godt som jeg.

Vern alle med din sterke hånd
mot fattigdom og død.
Og hjelp små barn i alle land
så ingen lider nød.

La ingen krig og sult og sott
få gjøre oss fortred.
La alle leve trygt og godt
i frihet og i fred.

Thorbjørn Egner

Foto kirke: Argus/VGB

6 kommentarer:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Åh så fin kyrka och härligt dop.
God fortsättning på nya året.
Kram Jennie

Marens Kristine sa...

Så utrolig vakker ei kirke!!! å med all den snøen, som hentet ut av et eventyr…
Deilig med en sovebaby, men ikke enkelt når de må vekkes ;))
Stemningsfullt og koselige bilder!!!

Ønsker deg et riktig godt nytt år !!


-Maren-

mette sa...

Gratulerer! Nydelig. Dåp er en hyggelig og svett affære. Håper formen din er stigende. Godt nyttår!

Bjørkli Søndre sa...

Gratulerer med vel overstått dåp og et riktig godt nyttår!

For et år å se tilbake på!

Vært en glede å følge dere og gleder å følge dere videre i 2013.

Klem fra Hilde!

7th-heaven sa...

*sukk* så koselig og vakkert det så ut på dåpsdagen til lille Agnes. Jeg elsker navnet hennes forresten:)
Kan tenke meg dere koste dere! Så deilig å få en baby som sover lenge da du, det er ikke alle forunt altså!
Er Selma like fornøyd med baby i hus fortsatt også? De to har kanskje blitt "bestiser" de vel ?:)

Godt nytt år!
Gode klemmer fra Line

Anno 1924 sa...

Gratulerer med vel overstått barnedåp! Lille Agnes er så søøt:) Fine og stemningsfulle bilder:)
Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!