søndag 25. november 2012

On hold


Etter å ha svimlet rundt  i snart to mnd i den tro at det var den ufarlige men invalidiserende krystallsyken som var kommet tilbake, oppsøkte jeg til slutt legen da det dukket opp endel andre ekle nevrologiske symptomer etterhvert. Etter en runde hos spesialist og fastlege fikk jeg overraskende konstantert anemi med et ferritin nivå på 4 og B12 mangel. Som vegetarianer har jeg passet på å knaske jernpiller i flere år, men til ingen nytte da jeg også har reflux som gjør at magen ikke tar opp jern! Det lærte jeg først i forrige uke... Så for å fylle opp lageret og få kroppen i balanse, må jeg nå få jern og B12 intravenøst hos legen to ganger i uken over en lengre periode.


Surfing på nett, lesing og tv-titting har vært nesten umulig i denne tiden,- lett tåkesyn, kraftløse armer, svimmel og "bomull i hodet" har satt en stopper for det. Dette har selvsagt også gått utover bloggen, og jeg er så glad for at jeg endelig orker å skrive et lite innlegg igjen! Glad ble jeg også over den søte ukjente bloggleseren som uventet kom bort til meg på Bogstad Gård med hyggelige ord! Dette var den første trilleturen min utendørs på flere uker, og jeg var nok noe pjusk og blek om nebbet etter å ha fått ukens siste shot rett før;-) Men slike møter blir en definitivt piggere av!


Pauseknappen er fremdeles på en stund til framover, og jeg ser fram til at hodet og kroppen er på plass igjen:)  I denne "surrete" perioden som har gått ble også badet vårt finalist på NIB sin utfordring uten at jeg fikk kommentert det,- tusen takk til alle som stemte på oss, hyggelige kommentarer og til dommeren som plukket oss ut! Moro! Til dere som har sendt mail,- de besvares etter dagsformen framover. Beklager forsinkelsen! Til slutt,- en annen leser har etterlyst bilder av den hjemmesnekkrede bokhyllen vår, så de får krydre dagens innlegg:)

Ønsker dere alle en fin uke!

10 kommentarer:

Frk.Kopstad sa...

God bedring til deg! Godt at de fant ut av hva det var da, slik at du forhåpentligvis snart blir bedre!
Klem fra Merete

Anonym sa...

Oioi... Ja, sånn kan det gå... Men godt der det at man finner ut av det, og enda bedre at det finnes ei råd for det! God bedring! :-)

Mvh HildeSu

Tre Engler sa...

Uff da, ikke noe koselige å høre!
Du får ta vare på deg selv og lytte til kroppen!
Ønsker deg masse god bedring:)
Varme klemmer Merete

mette sa...

Oi, hjelpes. Satser på stigende formkurve nå da. Har "lurt på" deg. Fortsatt god bedring!

Lene i Annekset sa...

God bedring! :) Håper du snart er på bena igjen! Fin ny uke til deg! :)

ralfefarfars paradis sa...

Så kjedelig å høre at du har vært i så dårlig form, håper du kommer raskt til hektene igjen- og godt at det tross alt ikke var noe verre- selv om det helt sikkert kjennes ille nok ut. Leste om taket deres- vi har også fått nytt tak i høst- får bare håpe at det ikke er de samme som har vært hos dere- men er det ikke 5 års garanti på slikt arbeid? Skummelt å være huseiere. Masse god bedring til deg!!

Anonym sa...

Ønsker deg en riktig,riktig god bedring!Jeg har slitt med krystaller på avveie. På/av 12år nå:((En lærer å leve med det,men når det står på..huff.Få sjekket ørene,hørseltest,event.Menieres sykdom..Og så topper d det med Anemi/B12 mangel,føler virkelig med deg!Min datter ( 31) har det samme,gått på sprøyter i mange omganger..hennes venninne (ernæringsfysiolog) linker det til laktoseintolleranse.Så kroppen vår er finurlig skrudd sammen.Ønsker deg en god aften fra andre siden av fjorden;)mvh Wenche

Alven sa...

Ønsker deg god bedring :-)

Og en fin helg :-)

Klem

Alven sa...

Ønsker deg god bedring :-)

Og en fin helg :-)

Klem

Vitt hus med svarta knutar sa...

En riktigt GOD JUL önskar jag dig!
Kram,
Regina