tirsdag 21. august 2012

Flaskelampe


Jeg har lenge lett etter en stor statementlampe til spisestuen. Den som stod der ble litt anonym og pinglete i kroken. Jeg har saumfart auksjoner, nett og butikker etter den rette uten særlig hell,-enten befant drømmelampen seg i det store utland (og jeg måtte plusse på frakt, toll og omgjøring av det elektriske), eller så kostet den et svimlende femsifret beløp her hjemme. Så mens jeg sparer eller kommer til fornuft, lagde jeg min egen blekere versjon av gliset jeg har siklet på. Den er mye enklere både i form og farge, men den er 1: Stor og 2: Av glass. Det får duge enn så lenge:)


Jeg har en samling gamle flasker stående på pynt div steder i hagen, og plukket med meg en passende fot til prosjektet. Deretter gikk turen til Clas Ohlson for kjøp av sokkel før jeg fant en stor linskjerm på CC vest. Lampesokkelen er egentlig beregnet for mindre flasker, så jeg måtte tilpasse den litt for at den skulle passe min store hals.


Den fyller plassen bedre enn den forrige og kaster et mykt og behagelig lys i rommet. Så får vi se hvor lenge den blir stående her;-)


Deilig tirsdag!

6 kommentarer:

Frk.Kopstad sa...

Den var stilig! den kommer du nok til å få masse komplimenter for tenker jeg1 Og ett stort pluss at den er hjemmelaga da! :)
Skjønner ikke helt hvordan den fungerer da, klarer ikke se at det er noe ledning eller noe sånt på den. Er det ledning?
Klem

CHÂTEAU DE KONSTANSE/Cathrin sa...

Tusen takk:) Det henger en ledning fra halsen og ned, men den er hvit og er godt skjult bak den store kroppen;-)
Ha en fortsatt fin dag:)

Hvit Villa sa...

Så fin! Og jeg elsker det bildet i stuen:))

Tre Engler sa...

Den var jo bare utrolig lekker:) kjempe koselig du har det :)

Klem Merete

Nina sa...

For en flott lampe, den likte eg veldig godt.

solihjartet sa...

Den likte eg veldig godt, utruleg stilig lampe!!

Og ein god idè ;)

God helg til deg!! :)