tirsdag 10. juli 2012

DIY på soverommet!


Elsa K er nå midlertidig stengt pga barselspermisjon, og vi kjørte 30 % avslag på hele butikken den siste uken før vi stengte. Jeg passet på å få røsket til meg noen salgsvarer selv helt på tampen, for fraværet av sommer gir grobunn for kreative tanker. Et lite DIY prosjekt på kjipe regnværsdager er aldri feil, og resulterte i etterlengtede knagger på soveromsdøren.


Man tager en stykk drill, lange skruer med flatt hode og som ikke har "skruriller" helt opp, limpistol og litt nips. I dette tilfelle brukte jeg vintage klipsøredobber fra butikken som jeg tok av klipsen på (nå skal de sies at jeg ikke endte opp med å bruke de som er på bildet over, men noen nære slektninger på samme alder).

t

Så er det bare å bestemme seg for hvor knaggene skal være, og skru skruene forsiktig inn (pass på at de ikke er for lange så de går gjennom døren!)

Sunburst øredobber fra 70 tall får ny funksjon på soverommet!
Deretter er det fram med favorittnipset som kan være alt mulig bare det har en flat bakside, og lime det på skruehodene med limpistol (min alltid trofaste venn i nøden). Veldig enkelt og veldig raskt,- det tok meg i underkant av 10 min å gi denne døren et lite lift. 
 

Når solen nekter å vise seg ute, får jeg heller ta den med inn og kaste litt glans bak lukkede dører:)

Sommerlig hilsen!

3 kommentarer:

Tre Engler sa...

Hei!
Så herlig dette ble:) kjempe flott idee:)
Og for noen herlige knotter:)

Klem Merete

Ellen sa...

Så vakkert med de romantiske selskapstaskene hengende på døren:)Vakkert! En kjempegod ide:) Klem fra Ellen.

Dagens DIY sa...

Håper det går fint at jeg lånte en av bildene dine. Synes dette var en fantastisk god ide!

http://dagensdiy.blogg.no/1342451698_lag_dine_egne_knagger.html