fredag 15. juni 2012

Made by love by Line


Jeg har tidligere skrevet om min flinke stesøster som tryller fram de lekreste kreasjoner i strikk, og  nok en gang er vi (Agnes) så heldige å få gleden av dette. Fremdeles sterkt inspirert av Missoni, la jeg min elsk på dette lune pleddet fra Drops, og Line var ikke vond å be,- dette skulle hun da klare å strikke på 1-2-3:) Som sagt så gjort,- kort tid etter fant det veien fra Lillehammer til Asker, og venter nå på å varme små lubne tær. Made by love by Line.


Jeg synes det har så flotte farger, og det passer like godt i vognen som i sengen. Det er strikket i 100% alpaca og er super mykt og helt kløfritt. Som om ikke det var nok, hadde hun i tillegg strikket ferdig to små jakker som også stod på ønskelisten,- trenger jeg å si at det var som julaften og bursdag på en gang? Vi føler oss som verdens heldigste som har denne hoffleverandøren av strikket gull:)


Begge jakkene er også i myyyk alpaca og den naturhvite er strikket i den minste str,- denne blir garantert mye brukt på sensommeren! Så utrolig yndig og søt!  Oppskriften finner du her
 

Jakke nr 2 oser nostalgi , og den får meg til å tenke på mammas barndom på 50 tallet. Jeg har helt forelsket meg i den duse fargen "Perlegrå", som er like mye lys støvlilla som grå. Den kan dresses opp og ned, alt etter anledning,- også en lun storfavoritt!  Tusen takk snille Line!


Ellers venter jeg fremdeles på solen. I uken som var har jeg skrapt, pusset og vasket ferdig den ene siden på huset, og nå mangler bare malingen (og stabilt vær). For å gjøre dette prosjektet overkommelig, har jeg "delt" opp veggene, og tatt de over tid. Framsiden tok jeg i høst, og nå er det denne veggen samt fasaden som står for tur. Linoljebobler over alt gjør jobben krevende, men det blir i alle fall bedre enn det var, selv om noe vil komme tilbake senere (hvis ikke må en bytte all panelet da linoljen er trukket godt inn i treverket...). En blir ikke arbeidsledig med det første når en har et gammelt hus;-)



Ha en fin-fin helg!

8 kommentarer:

Tre Engler sa...

Hei!
Så utrolig herlig pledd:) heldig du som har en så flink søster:) kjempe flink er hun og nydelige ting hun tryller frem:)
Ha en herlig helg

Klem Merete

Alberte sa...

Så fantastisk det er å vente på et lite under som for tiden vokser og utvikler seg i et lunt og trygt rede....min lille prinsesse er snart et år....nyt graviditeten, ventetiden og fødselen. Dette er livets høyeste lykke!

Lines CountryLiving sa...

Å så lekkert pledd! kunne tenkt meg et slikt i stort :)

Gårdsjenta sa...

Så nydelige plagg! Du er heldig som har noen som strikker så nydelig for deg :)

Lykke til med malingen :) det er mye jobb ja.. Vi har 10 bygninger her, så det kan jo fort bli så man må male ett bygg i året. Og det er jo selvsagt ikke det eneste som skal gjøres.. Blir ikke arbeidsledig med det første :)

1001natt sa...

Så fantastisk fint pledd!! Du er heldig:) Takk for koselig kommentar, ja det nytter absolutt å bry seg!! Jeg er selv venn med flere av de som tar inn gatehundere fra Romania, det er mange triste skjebner der ute så veldig godt å se at noen tar tak og gjør noe for andre enn segselv:) Stå på!!:)

Anonym sa...

Heisann!

Nydelig blogg og gratulerer med graviditeten! Jeg venter en liten baby, og lurer på hvilket nummer oppskriften på teppet har? Synes det er vanskelig å navigere rundt på dropssidene. :)

Hilsen Eva

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Hei Eva!

Gratulerer selv med den lille spiren:)
Oppskriften til teppe finner du her:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=23&lang=no

Cathrin:)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Kikar in för att önska dig en underbar midsommarhelg! Vilken vacker pläd och så rara kläder!

Kram,
Regina