søndag 24. juni 2012

Babytalk


Det blir mye babyprat her på bloggen om dagen, men jeg tenker (nesten) ikke på annet;-) Jeg skal prøve å holde hovedfokuset på interiør da jeg tross alt er stolt medlem av NIB, selv om jeg har mest lyst til å vise hvert eneste lille nusselige miniplagg som kommer i hus:) For OMG så mye søtt babytøy det finnes,- jeg trodde jeg var litt over gjennomsnittet glad i å shoppe fra før, men nå tar det helt av...totalt!

Det skal sies at jeg har samlet på babyklær siden jeg var 14 (I know...sær hobby for en tenåring), og et par av plaggene fra den gangen er faktisk beholdt, resten er blitt gitt i gaver opp gjennom årene. Så interessen har alltid vært der mener jeg,- den har bare eskalert noe voldsomt den siste tiden...Så sånn innemellom møbler og annet stæsj, er det nok fare for at det vil snike seg inn noen flere outfits bilder etterhvert:)


Men dette innlegget skulle jo strengt tatt handle om interiør, selv om jeg fremdeles holder meg på barnerommet...bear with me,-more babytalk.
Jeg har lenge lett etter en fin uro som skulle henge over sengen til Agnes (hit hun skal flytte når hun vokser ut av Leandervugger på vårt rom), uten å finne noen jeg likte. Kreasjoner av stoffremser er i vinden som aldri før, og med en bunke yndige stoffer på lager, fikk jeg denne ideen en sen kveld.



Noen timer senere (inkl kaffepause) med brett, klipp, krøll og riv, var uroen klar, og den ble akkurat passe søt, svevende og fantasifull som ønsket. Jeg har prøveligget under den (dog ikke i sengen*s*) og tror den vil virke spennende for prinsessen selv om det er laget med få elementer i duse farger. Jeg liker i alle fall godt å se på den:)


På rommet hennes har det også kommet på plass en gammel tallerkenhylle som skal fungere som bokhylle for favorittbøkene hennes. Disse har jeg solgt mange av i butikken til samme formål, og endelig fikk jeg henge opp en selv. De jeg hadde på lager var imidlertid for lange (og noen for høye)  for min plass, så jeg måtte tenke litt kreativt. Varer i heltre er en favoritt, så jeg tok sjansen på å dra fram sagen og dele en i to!

FØR

UNDERVEIS

Det gikk overraskende greit, og etter noen små skruer og litt sparkling og pussing, kunne den males. Jeg har kjelleren full av div fargeprøver fra andre prosjekter, og nå kom de også til nytte:)  Fix ferdig i riktig format havnet den på veggen, strategisk plassert for dyssende god-natt-sanger og eventyrlige historier.


ETTER

Ha en fin ukestart,- vi teller 4 uker til termin!

7 kommentarer:

Alberte sa...

4 uker igjen...nyt ventetiden....det kommer til å bli AMAZING!!!!!!! Vakkreste soverom til en liten prinsesse...som kanskje kommer til å trives best i mammaenes seng i begynnelsen? De vil ikke ligge alene i sengen sin:)

Tre Engler sa...

Hei!
Skjønner godt at fokuset er et annet sted om dagene:)
Så koselig rom du har ordnet med:)
Ha en strålende uke

Klem Merete

Jatte sa...

Hei hei!
Så utrolig skjønn uro du har laget, kan tenke meg den blir spennende for den lille prinsessen og se på :) så koselig med litt anderledes og ikke likt som alle har!

Kejmepkoselig lesekrok også, den stolen så bare mega god ut å krype opp i med ett pledd og bok - blir nok en slager!

Ha en fin ny uke,
Klem Jatte♥

Lillian sa...

Du skal skrive og fortelle om det du virkelig brenner for, for det er da du har hjertet ditt med deg i innleggene.
Jeg for min del syns det er herlig å lese bloggen din når det handler om baby og forberedelser, og vil gjerne se hvert eneste lille plagg, men det er jo opp til deg. :) den uroen tror jeg at jeg skal herme etter etterhvert.... :)
Ha ei flott ny uke.

Bjørkli Søndre sa...

Det nærmer seg med stormskritt nå ja! Plutselig er tiden inne! man vet aldri når. Og romet er så skjønt! Så artig med bokhyller med bøker i. Mine er store tenåringer, men når jeg ble tante for 4 år siden begynte jeg å gi barnebøker til mitt tantebarn. han har fått bøker til alle sine fødselsdager og til jul. og noen i mellom også. Han har en stooor boksamling fått av tanten sin nå! :-)

En strålende ny uke til dere også!

Kristin sa...

Såååå koselig...!!!
Ikke rart at du har lyst til å snakke om baby. Det gjør alle som er i deres situasjon:-) ...og det går ikke over på en stund heller!
Kristin

Anonym sa...

Hei

Elsker å lese om forberedelsene til den lille kommer, bare fortsett med det :)

Deres forberedelser likner veldig på hvordan jeg så for meg at mine skulle være. Det gikk ikke helt sånn. Voldsom kvalme gjennom hele svangerskapet og for tidlig født baby gjorde at vi ikke hadde noe klart da lillemor plutselig var der :) Men det ble et veldig fint rom til slutt :))

Mvh.
Irene