lørdag 12. mai 2012

Vaskerom


I dag har jeg vært effektiv og rukket å flislegge vaskerommet og male et vindu..to strøk:) Flisene var en rest vi hadde etter badet oppe (de ble i sin tid kjøpt inn som en gulvlist/kant for å bryte metroflisene, men ble ikke brukt), og er helt enkle og hvite. Vi var jo så heldige å få nytt vaskerom da vi var med i Bygg og Bedrag på Tv3, så veggen var pusset og fin, og klar for fliser!


Dette er andre gangen jeg flislegger (første gangen var her), og jeg er overrasket over hvor enkelt (og moro!?!) det er,- dette klarer alle med litt godvilje og stø hånd! Jeg hadde nok ikke gått på kjøkkenet (eller badet!), men på et vaskerom duger mitt arbeid helt fint;-) Dette rommet kommer til å bli ekstra mye brukt når prinsessen kommer, så det var på tide å gjøre det helt ferdig, og heve mys-faktoren noe. Neste steg for å oppgradere den nye "rush-ruten", er å legge nytt belegg i kjellertrappen. Jeg husker jeg så et fantastisk fint belegg på en blogg en gang som så ut som marrokanske fliser, men husker ikke hvor,- kan noen hjelpe? Det hadde passet så perfekt her! Fargen på kjellergulvet er heller ikke helt meg, så det blir nok også forandret under mini-makeoveren. Kanskje sjokoladebrunt eller aubergine ville være fint?


I morgen skal flisene fuges, før rommet skal vaskes, ryddes og styles litt opp. Fine kurver skal opp i hyllene og vaskepulveret skal helles over på søte bokser,- alt for å strø litt sukker på tilværelsen:) Under oppussingen har dette rommet vært et skikkelig ruske-rom som har huset både malingsspann, pensler, verktøy og rot, men det er det nå slutt på:) Vaskerommet skal få være bare vaskerom, med nytt roterom vegg i vegg. Det går da framover;-)




Ha en fortsatt fin helg!

6 kommentarer:

Linda Himlingen sa...

Så flink du er!!
Var ikke det belegget hos Mali-mo?? synes å huske å ha sett et fint et der!! ;)
Klem

Skogland sa...

Her har jeg funnet flott belegg hos Forbo Flooring:
http://skogland-skogland.blogspot.com/2010/11/vinyl-skeptisk.html

Lykke til!

Klem fra Fru K

Bjørkli Søndre sa...

Det står ikke på hva dere får til! Så kjekt med alt man kan gjøre selv! Hvordan går det med vindusjobben? Får håpe dere ser en ende på det.

Ønsker dere en flott søndag! Og linselusa lengre ned er bare sååå søt!

Tre Engler sa...

Hei!
Så flink du er:) ble kjempe fint:)
Fortsatt god kveld

Klem Merete

BROCANTE sa...

For et praktisk rom - et vaskerom kan aldri blir for stort!

ralfefarfars paradis sa...

Så flink du er-vårt vaskerom er bare sorgen, fint med et praktisk og funksjonelt rom som dere har. Så heldig du er som bare kan legge inn strikkebestillinger, mye fint inne på drops ja;)