onsdag 30. mai 2012

Snart i mål


Da er siste strøket på barnesengen tatt, og jeg er begynt på stellekommoden. Den originale fargen var helt nydelig, men overflaten hadde fått flere bobler og løse flak de siste årene, og var vel shabby,- særlig med tanke på at den snart skal tas på av små myke barnehender:)


I dag har jeg stått ute og skrapt og pusset skuffene, og jeg synes faktisk patinaen som kom fram var utrolig kul:) Dog blir det litt for sprekt for det sukkersøte rommet til Agnes, selv om det nok kunne trigget fantasien hennes! Skulle den stått i et annet rom i huset, så hadde jeg faktisk latt den være slik...for en stund i alle fall;-) Jeg tok med en skuff til fargehandelen før jeg begynte med skrapingen, for å få scannet den fine gamle fargen, og jeg synes vi traff bra. 1 strøk tatt,- 2 to go!


Slik så forøvrig sengen ut før jeg begynte på den,- en dårlig smak av det glade 80 (eller 90?) tallet:) Jeg har pusset opp mange slike gamle senger de siste årene for salg i butikken, men jeg må si det var veldig spesielt (og veldig hyggelig!) å endelig kunne sette i stand en som vi skal bruke selv. Jeg tror jeg må vente med etter-bildene til den er på plass på rommet hennes,- den er nemlig ikke like bloggbar der den står på tørk i kjelleren nå:)

God lillelørdag!

3 kommentarer:

Linda Himlingen sa...

For et drømmeværelse lille Agnes får! Tenker hun kommer til å sove søtt der inne.
Jeg har en akkurat maken seng stående på loftet, klar til å en gang bli brukt, men alt til sin tid! ;)
Kos deg videre med jenterominnredningen!
Klem

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint lilla Agnes kommer att få=) Tänk vad tiden går fort och att det snart är dags, så spännande.

Önskar dig en fin torsdag!
Klem,
Regina

Tre Engler sa...

Hei!
For et herlig rom til ei lita jente:) likte også godt platina som kom frem på kommoden:)
Sov godt

Klem Merete