tirsdag 8. mai 2012

Røde dager



Det er ikke så mye nytt som skjer på Askhaug om dagen, foruten den evige oppussingen av husets originale vinduer. Det er virkelig et never-ending project som snart tar gnisten fra meg. Når ett vindu består av 8 stk glass i rammer med sprosser, sier det seg selv at det er tidkrevdende,- særlig når du ganger det med totalt 24 vinduer. Alle i elendig stand,- flassende maling og løs kitt.  For ikke snakke om rammene de står i. De hadde jeg ikke tatt med i "regnestykket" over. Hurra!

Jeg er godt over halvveis med arbeidet nå (det har bare tatt 2 år...), og jeg blir ferdig før Agnes kommer. Pussestøv og små barn hører definitivt ikke sammen,- forøvrig ikke gravide, pussestøv og maling heller, så Hanne er selvsagt fritatt i denne innspurten. Lungene mine får derimot kjørt seg, og jeg har jeg lovet å ta bedre vare på de ved å begynne å bruke masken, som klør, som jeg aldri finner...Ikke bra. Sånn,- det var dagens "klageinnlegg" i en bloggverden som beskrives som så veldig rosa...i dag er min rød;-)


Takk og pris for små hverdagsgleder som fin utsikt mens jeg jobber,- blomstrende trær med syngende fugler i er godt å hvile øynene på:) Det er forøvrig også ting som faller på plass. Som muren i utestuen:)


Snille Harrypappa er min trofaste sammensvorne, og svikter aldri når det gjelder som mest. I helgen fikk han på plass alle steinene, som nå kun mangler litt fug . Brystningen består av gammel murstein samlet fra flere steder (bla fra en låve på Lier og Rødtvet skole), og gir rommet en litt engelsk cottage feeling. Veldig førnøyd med uttrykket!


Nå skal bare gulvet beises lysegrått, før utestuen er klar for sommerens festligheter! Bare tanken på det gir meg fargen tilbake i kinnene, og jeg kan dermed konstatere at morgendagen nok blir rosa igjen;-)

Vi blogges!

3 kommentarer:

Bjørkli Søndre sa...

For en jobb du har gjort! Resultatet blir jo veldig bra! Og så lekkert det ble med steinbrystningen. Flott! Det blir så bra!

Ønsker deg en flott onsdag!

Tre Engler sa...

Hei!
Så flink du har vært, blir kjempe fint:) gleder meg til å se det ferdig
Ha en strålende dag

Klem Merete

Lekenhverdag.com sa...

Jeg stemmer i. For en jobb du har gjort!! Jeg håper at du tar deg tid til å nyte arbeidet som faktisk er gjort, selv om jeg forstår ønsket om å bli ferdig. Når snuppa kommer blir det nok av rosa dager, som vil ta fokuset. ... Og det er kanskje godt ;) - Av en eller annen grunn har alt annet en tendens til å bli lite viktig :)

Carina ;)