tirsdag 3. april 2012

Ventetid



Tusen takk for alle søte gratulasjoner i forrige innlegg! Å bli foreldre vil være det største vi noen gang får oppleve, og jeg kan ikke vente med å ta fatt på "det nye livet" sammen med lille Agnes! Hun er så inderlig ønsket!


Ingen tvil om at vi venter en liten turner;-)

Tiden fram mot juli går i rasende fart, og det har gått opp for meg at det som står igjen av arbeid på huset nå, mest sannsynlig aldri vil bli gjort etter at prinsessen har kommet;-)
Begrepet redebygging er herved noe utvidet, og jeg har fortsatt der jeg slapp i høst på uthuset. Takket være det deilige vårværet i forrige uke, rakk jeg å skrape, vaske og male veggene som ikke skal byttes. Nå mangler det kun ett strøk til på dørene, men det får jeg ikke tatt før nattefrosten tar kvelden...



Som nevnt før, har jeg et hatforhold til fargen rød i eget miljø, men det gamle uthuset har alltid hatt denne fargen, og jeg skal i alle fall ikke være ansvarlig for å ødelegge den idyllen...Da får jeg heller bare leve med at veggen kræsjer noe sinnsykt mot de rosa hortensiane jeg har i utestuen, og at den harmoniske utsikten fra soverommet blir noe forstyrret fra visse vinkler...ha ha.



Jeg planlegger faktisk å plante noen klatreroser/planter på hver side av dørene for å dempe flaten litt,- er det noen som kan tipse om en hurtigvoksende en? Jeg prøvde meg på "arkitektens trøst" og eføy et annet sted i hagen i fjor, uten særlig hell...


Den umalte blasse biten til venstre for vinduet skal få nytt panel,- det originale var i så dårlig stand at det ikke lot seg "redde". Og kanskje kommer det et nytt vindu over benken:)

Uansett,- bygget er nå nymalt rødt, og jeg har en ting mindre å gjøre ferdig :) Da kan tiden heller brukes til andre sysler, som feks før-påske-kos med gode venninner! Et enkelt dekket bord fikk høytidsfølelsen med noen gamle postkort og krakelerte egg.



Vi var 5 voksne rundt bordet denne ettermiddagen, og 3 barn...i magen! Tilfeldighetene ville ha det til at mine to beste venninner gjennom over 30 år også venter en liten en...alle med få ukers mellomrom:) Det er ikke rart jeg gleder meg litt ekstra til barselstiden sammen med disse!



Ønsker dere alle en fortsatt fin påske!

4 kommentarer:

Bjørkli Søndre sa...

Gratulerer så mye! Så artig å lese forrige innlegg. Har vært uten internett en uke. Du får kose deg i ventetiden! Så artig det skal bli med barselgruppen etterhvert da.

Skjønner godt hva du mener med de røde veggene. Visse vinkler jeg ikke tar bilder mot vinduene på stuen jeg også. Her bor vi på et småbruk med røde uthus. Hovedhuset hadde også rødt rundt vinduene, men de ble hvite når jeg kom i hus. :-)

Kos deg i påsken!

Dagny Thurmann-Hoelseth sa...

Skal du bli mamma?? GRATULERER!!! Så utrolig fantastisk :D :D Og for et nydelig navn :)

klem dagny

ps - rødt og rosa er heeelt fantastisk sammen, så jeg ville ikke bekymret meg for "låven" :)

Linda Himlingen sa...

Jeg sliter med akkurat samme problem her på gården! Den gamle låven hadde nok ikke blitt helt den samme i hvitt for eksempel... ;) I fjor plantet jeg flere roser av typen Polstjerne. Vokser utrolig raskt og har masse små, hvite roser. Enkle sådan. Ble kjempeoverrasket over hvor raskt det gikk, med tanke på at jeg har prøvd mange klatreroser tidligere uten hell...
Her trenger jeg ikke bekymre meg for verken utemaling eller hage på en stund. Her er det nemlig kommet 40 cm nysnø til påske... Hmpfrr... Kjenner jeg begynner å bli litt bitter! Hehe!
Fortsatt god påske!
Klem

Anonym sa...

Gratulerer så mye som foreldre! Pipeholurt er en fin klartreplante som dekker raskt med store fine blader:)