mandag 30. april 2012

Strikkedilla


Jeg elsker hjemmestrikket tøy, og har i mange år allerede planlagt Agnes sin garderobe ved å ni-lese div strikkebøker og nettsider. Eller rettere sagt,- jeg har ni-tittet...på bildene;-) For jeg har nemlig ikke anlegg til å strikke. Jeg har rett og slett ikke tålmodighet, og stivner til i fingrene etter få rader. Jeg begynte optimistisk på et nydelig babyteppe for ikke lenge siden, men måtte slutte etter noen runder, da jeg ble småaggressiv av det..he he.

Heldigvis for meg så har jeg en superflink svigermor og stesøster som tryller stort med pinnene! Jeg tror ikke de aner hvor takknemlig jeg er over at de vil strikke til prinsessen vår, selv om jeg forteller det til dem gang på gang! Jeg kan faktisk ikke få finere babytøy! Jeg har alltid vært veldig glad i myke barneklær, med gammeldags snitt, i duse nøytrale farger, og har funnet mange favoritter fra Drops Design! Derfra kommer også dette settet som min snille vossa-stesøster har laget.


Made by love by Line
                                                       
Luen hører egentlig ikke til, men strikket i samme farger ser det sånn ut. Det er ganske tykt, og kommer til å bli mye brukt i høst! De fleste av dere kjenner sikkert allerede til Garnstudio.com,-en genial side med masse gratis oppskrifter!(dette er ikke et sponset innlegg,- den er bare for bra til ikke å deles*s*) Nå har jeg nettopp sendt avgårde flere nøster med garn, og på ønskelisten denne gang står bla denne søte jakken:


Foto:Garnstudio.com

Jeg sier det igjen: Jeg er heldig! :)

Ps. Flere som sliter med nye blogspot? Skjønner lite av oppsettet, og bilder og tekst flyr hit og dit og ser bare rotete ut...Jeg knotet lenge med å skrive dette innlegget i lesbar stand...Får feks ikke flyttet første "avsnitt" nærmere toppbildet, og forhåndsvisningen stemmer overhode ikke med utkastet eller det publiserte innlegget i utseende...hmmm...liker ikke!

7 kommentarer:

ralfefarfars paradis sa...

Drops har veldig mye fint- jeg har strikket en babyjakke etter mønster derfra.Ville bare tipse om at de har fått inn den bambilampen hos lilleollebolle.no -jeg bestilte min fra danmark siden den var utsolgt overalt her. Nydelig sett,ingenting er som hjemmestrikket;)

Tre Engler sa...

Hei!
Så flink du er :) herlig liten dress:)
Ha en strålende 1 Mai

Klem Merete

Kristin sa...

Såååå "gromt" som vi sier på
Møre:-)
Ha en fin 1. mai:-)
Krsitin

Hilde sa...

Strikket barnetøy er vidunderlig! Jeg strikker ikke selv, men gode venninner har holdt mine barn med deilig ulltøy. Kan varmt anbefale nøstebarn sine produkter. Det fins jo mye flott i butikkene som også er i ull, og siden jeg ikke kan strikke går jeg lykkelig ut med en pose med noe lekkert og varmt...
Hilde

Anno 1924 sa...

Strikket babytøy er jo bare det fineste! Nydelig sett med søteste lua:) Elsker "hjelmluer" til bebiser:))
Håper du har hatt en flott 1. mai!

Alven sa...

Hei :-)

Kjempefint sett!! Elsker slik litt gammeldags look :-) Blir nesten litt babysyk igjen når jeg ser slik..
Drops har så mye fint!

Ønsker deg en flott helg :-)

Klem

Anonym sa...

Har bladd igjennom bloggen deres for første gang, og er overveldet over det dere har fått til. Men, det må jo være forferdelig dyrt, og ikke mulig for meningmann. Kanskje dere har vunnet i lotto eller bare er rike:-)? Uansett FLINKE!
Marlene