mandag 23. april 2012

Loppelampe



Jeg har nesten helt sluttet å gå på loppemarked. Trist i grunn, for det var virkelig min favoritthobby tidligere. Skattejakten hver sesong var alltid like spennende, og gleden over å finne gull blandt masse gråstein gir meg fremdeles kribling i magen bare ved tanken. En slo av hyggelige prater med fremmede jegere i samme ærend, og følte en merkelig samhørighet med alle disse ukjente,- som en storfamilie for en kort stund. Vi spiste alle rundt samme bord, og forsynte oss rikelig men høflig av godbitene og takket alltid pent for maten. Et sted på veien forsvant imidlertid bordskikken, og etegildet ble til en rå gribbefest. Slik mister man matlysten av. Og når prisen for en fylt papptallerken, servert i en svett hall, matcher en femretters middag fra "Anne Etage", ja da er valget enkelt:)


Skjermen ble som ny etter å ha badet i nylonvask og litt klor.

Uansett, i helgen var jeg tilbake på gamle trakter,- litt av ren nysgjerrighet og for å hilse på min gode venninne som var "loppevakt" (all ære til dere korpsmødre og fedre!).
De elleville tilstandene var der fremdeles i høyeste grad, men ved å velge å gå til andre "rom" enn jeg pleier, fikk jeg mere armslag. Jeg oppdaget at smaken min har utvidet seg siden sist, og jeg plukket plutselig retter fra en tidligere oversett meny. God og mett dro jeg hjem med 4 "nye" lamper, og konkluderte med at loppis en gang i blandt er spisbart:)

5 kommentarer:

BROCANTE sa...

Det er nok flere enn deg som tenker slik. Gøy - men til tider ganske masete med folk som tråkker en ned. Lampa var fin! Var det Vollen?

Alven sa...

Hei :-)
Ja enig med deg at sjarmen med loppemarked har blitt litt borte etter gribbene kom...men her jeg bor har vi en loppisbutikk som er åpen hver dag og er ikke så mange gribber som vet om den så der får man brukt god tid og noen ganger finner man gull blandt gråstein til en billig penge :-) Slikt blir jeg glad av :-) Hyggelig folk jobber det der også :-)

Lampen din var kjempefin :-)

Grønt er fint :-) Har akkurat kjøpt grønt veluer stoff til å trekke om sjeselongen med :-) er spent på resultatet siden jeg ikke er noen møbeltrekker :-) men en gang må være den første :-)

Ønsker deg en flott uke :-)

Klem

Tre Engler sa...

Hei!
Er litt enig med deg, men jeg elsker loppis og må da bare overbære alle gribbene. Sånn er det med mye!
Kjempe fine lamper, de ble lekre!
Fortsatt god kveld!

Klem Merete

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag tröttnar nog aldrig på att gå på loppis, men smaken och vad som är godbitar har ändrats över tid=)

Fin lampa du funnit!

Ha en fin 1:a maj!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Vi må få se de andre tre lampene også da :-) Brukte lampeskjermer kjører jeg i oppvaskmaskina og det har hittil gått bra med alle. Lenge siden lampehandel her. Behovet er der, men langt mellom kuppene. Din var fin. Jane