fredag 6. april 2012

Kaketips



Påsken betyr god tid, endeløs kos og hygge sammen med familie og venner. I dag var min lillebror og hans japanske kone på besøk fra København, og min svigerinne hadde i tillegg bursdag,-hurra! Ingen bursdag uten kake, og på menyen stod det brownies.
Jeg pleier å fryse ned rips fra hagen hver sensommer, som jeg bruker som frisk kakepynt eller muffinsfyll ved behov. Men siste rest av fjorårets ladning ble visst brukt opp på venninnekvelden i forrige uke ( og jeg som var sikker på at jeg hadde en boks igjen heeelt nederst i skuffen...krise!)

Med stengte butikker var det bare å tenke kreativt for å lette litt på det noe tunge sjokoladelokket. Litt flax skal man ha, for på snoren hang "vårdukene" mine på tørk, nyvaskede og rene, og den lille blondeduken som jeg pleier å bruke i brødkurven ble plutselig sett på med nye øyne: Sjablong! Den ble lagt forsiktig på kaken, før jeg siktet melis lett over det hele,- kaken ble som et lite kunstverk:) Enklere kan det ikke gjøres!



Glad påsk!

7 kommentarer:

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Noe så utrolig dekorativt og inspirerende da gitt... kaken ble nyyyyydelig:))

Ønsker deg en fortsatt glad påske:)
Påskeklem fra Marianne

GRØNN FRYD HOS MONIQUE - sa...

Du verden, dette var da utrolig lekkert!

Love Your Homes sa...

En riktig fin påsk önskar jag er!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket vackert konstverk du har skapat på kakan! Kikar in för att önska dig en riktigt fin och GLAD PÅSK!

Kram,
Regina

Balke gård sa...

Så stilig!! Smart tips, og sikkert godt mottatt fra bror og svigerinne! Japansk motiv?:) God påske!

Lekenhverdag.com sa...

Her blir det copy paste ;) Super lekker kake!

Ha en fortsatt fin påskedag!

C

DagensInteriør sa...

FOR en idé ! :D

- L