lørdag 3. mars 2012

Flat lampe



Gammel flat lampe i yttergangen er endelig funnet og på plass..yes! Jeg etterlyste dette i et tidligere innlegg for en stund siden, og har vært på jakt siden. Døren her slår innover, og det er ikke mange cm opp til taket, så jeg har måtte forkaste endel funn jeg optimistisk har dratt med meg hjem.



I høst fant jeg denne på et loppemarked som dog passet i høyden, men den var dønn kjedelig. Men lys måtte vi ha, så den ble hengt opp i påvente av at den rette, litt rare, skulle dukke opp.



Og det gjorde den til slutt,- fra Sverige:) Den er fra 50 tallet, melkehvit, kantete og rillet som en belgisk vaffel (deilig å ta på... synd den henger så høyt oppe*s*), og kaster et mykt lys over de marokkanske flisene på gulvet.



Etter at vi flyttet hit, har jeg har fått en forkjærlighet for glasslamper fra denne perioden. Kanskje de gjenspeiler smaken til den søte gamle damen som bodde her før? Det er mye som kan sitte igjen i selv nymalte vegger i et gammelt hus:)



Fra melkehvite lamper til melkehvite åkre,- solen kaller, og Selma og jeg skal ha snøballkrig på Konglungen nå før våren tar med seg de siste krystallene!




Ha en strålende lørdag!

2 kommentarer:

EKTE INTERIØR sa...

Hei! Kjempefin blogg og hus! :) Jeg har også en gammel lampe som jeg akkurat har fått opp over trappen hjemme. Jeg tror den er litt eldre enn 50-tallet men den har også deilig overflate. Som en kremfløteklikk. :) Legger meg til som følger hos deg vil gjerne se mer av ditt koselige hus.

EKTE INTERIØR sa...

Fant ingen følgerknapp...