fredag 24. februar 2012

Utsikt og linselus



Dagene blir lengre, og jeg nyter hvert minutt sammen med solen! I dag dumpet nye "Elle Decoration" ned i postkassen min, og jeg kunne for første gang i år slenge meg ned på sjeselongen og fylle på med inspirasjon i flommende dagslys...kl 1630! Velkommen vår!



Lesestunden gav også rom for å se stuen(e) fra andre vinkler, og med kameraet lett tilgjengelig måtte jeg benytte sjansen og knipse noen bilder til bloggen:) Vintermørket har gjort meg til en ufrivillig helgeblogger, men nå vekkes både jeg og kameraet opp fra dvalen!



Det er nesten som om huset også har sovet de siste mnd, og bare ventet på å få åpnet øynene. Med veggene vasket i solskinn, ser alt så mye klarere ut:)


De nye gardinene i lin og silke,- deilig krøllete og lette på en smålubben brun trestang!


Kakkelovnen har gjort nytten sin i vinter, og skal få jobb litt til for kosens skyld, før vedkubbene erstattes med kubbelys...



I morgen er den store "flyttedagen" inn til nytt soverom. Jeg har tilpasset (les: klippet med hissig saks og sagd med sløv sag,-gamle vinduer har jo ikke standard mål*grrr*) og montert lystette rullgardiner på de nye vinduene og på glassdøren fra kontorsiden, og rommet er dermed "soveklart". Jeg har to forskjellige løsninger som må prøves ut med tanke på plasseringen av sengen, og kommer tilbake med bilder så snart alt er bloggbart:)



Selma og jeg ønsker dere alle en lat helg:)

7 kommentarer:

Lille vildand sa...

Ha en deilig helg!!!!

Linda Himlingen sa...

Herlige bilder!
Deilig at lyset er på vei tilbake.
Kjenner at jeg sakte, men sikkert våkner fra vinterdvalen selv, og det er så godt!
Ønsker våren hjertelig velkommen, og dere en GOD helg!! Gleder meg på nye soveromsbilder!
Klem

Nennes sa...

Så flotte bilder :)

Ha en super helg!

Carpe diem

Nina i Paradiset sa...

Dagslys er IKKE oppskrytt! :))
Kakkelovnen er bare lekker. Dere er heldige. Vår stue kler kakkelovn så godt, -trøster jeg meg med, når regnskapet sier: Glem det, du må ha ny tak-tro!
Kan jeg spørre om navnet eller koden på fargen på veggene her?
Kjempefin!
Ha en fortreffelig søndag!

Nina i Paradiset sa...

Øøøøh...
Det skulle stå at vår stue kler IKKE kakkelovn så godt!
;)

Grip dagen sa...

Så fint med en wanna-be-isbjørn foran kakelovnen..
Visst er det godt å se av vi går så raskt mot lysere tider.
Forrige uke kom jeg på jobb kl 0800 og var helt yr og rar. Kollegaene lurte hva jeg hadde hatt i kaffien.
Men jeg var "høy" på dagslys og fuglekvitter. Herlig!
For et par uker siden var det beksvart på den tiden av døgnet!
For en tid vi går i møte!!!
Vårhilsen Marit

Bjørkli Søndre sa...

Skjønne bilder og fin logg du har. Har lenge vært leser, men første gang med kommentar.

I tillegg til å jobbe med ny blogg, så holder jeg på med planleggingen til oppussing av soverommet.

Hilsen fra Bjørkli Søndre.