tirsdag 17. januar 2012

Smykkeholder



Da jeg laget taket på utestuen måtte jeg tenke kreativt for å dekke de stygge rillete takplatene i plast, men likevel beholde lyset. Jeg endte opp med å kjøpe flere lift/rullgardiner i "bambus", og monterte de fra hverandre slik at de framstod som matter. Disse stiftet jeg på bærekonstruksjonen på oversiden, før jeg skrudde fast takplatene. Til overs fra dette prosjektet var derfor en mengde bambusstenger, som jeg tok vare på til nye ideer.



En av de tjener nå som smykkeholder på badet! Opphenget er svært enkelt,- stangen er saget til i bredden, og lagt ned i små cafestang-holdere som akkurat fikk plass mellom topp og bunnvinduet. På den måten kan alle vinduene fremdeles åpnes selv om stangen henger der. Holderene er jo laget i ganske mykt metall, og jeg kunne derfor klemme den lett rundt stangen med en tang slik at den ligger på plass.



På benken under står det et fuglebad som fungerer som en enorm smykkeskål, der dagens pynt som ikke kan henges, legges om kvelden. Den har en tendens til å bli vel overfylt, så jeg tar et skippertak hver helg og forsyner bort ukens samlede kvote med bling-bling til smykkeskrin og skuffer.

Jeg har alltid vært glad i å bruke smykker som endel av interiøret, og det at de henger framme gjør også at jeg husker hva jeg har, og dermed bruker de oftere:)


Nydelige roser fått en av god venninne før helgen,-hverdagsluksus!

Ha en fortsatt fin uke!

2 kommentarer:

charm design sa...

En kjempe flott ide,praktisk og lekker samtidig.
Du må ha en fin onsdag

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så smart og praktisk...og ikke minst flott:)

Ønsker deg en finfin søndag:)
Klem Marianne