søndag 22. januar 2012

Nytt soverom



Kontoret er nesten tømt, og er på vei til å bli vårt nye soverom! Men før vi flytter inn, skal det få en liten makeover. Første steg er vinduer ut mot glassverandaen,- en kan vel aldri få nok lys?



1 stk done today, men fy for et støvete prosjekt! En ting er å sage seg gjennom 4 lag med tre, men det siste gjennom gipsplater var som å tømme en søppelsekk med mel i rommet *host*. Jeg har sendt samboer og voffs hjem til svigers for å bo der, mens jeg vasker ned HELE huset etter dagens etappe...jada støvmonsteret fant veien gjennom nøkkelhull og dørsprekker helt ned til 1 etg. Kjekt å vite at vi har et stk vindu igjen som skal til pers neste helg...NOT!



På veggene ser en også resultatet av å male med oljemaling,- en skulle vel ikke tro at disse veggene var nymalte for 1 år siden? Fine gule spor etter bilder og speil! Enda godt et par malingstrøk også inngår i makeup pakken!



Jeg er veldig i tvil om hvilken farge jeg skal gå for her,- jeg hadde først tenkt til å kjøre på med den samme som på vårt nåværende soverom, da disse henger sammen,- en selvblandet farge som likner veldig på fransk grå...tror det hadde blitt lekkert til det grønne gulvet! Men,- hvordan vil det stå til tapeten i glassverandaen som har beige/creme bakgrunn?



Med de nye vinduene vil jo denne tapeten bli sentral og godt synlig på det nye soverommet. Så kanskje jeg må dykke dypere ned i skalaen? Inspirere meg gjerne med gode fargetips du tror kunne passe!


Foto:Missoni

Ett av mine nyttårsforsett for 2012 er å våge mer, og jeg startet det nye året med å handle inn et knæsjt sengetøy fra Missoni som tar opp tonene i nettopp tapeten i glassverandaen! Masse farger som får meg til å smile:) Det er enda pent pakket inn, og skal ikke legges på før det det nye rommet skal innvies. Barnslig glede,- det gjelder å suge på sukkertøyet så det varer lenger ;-)


Selmapus inspiserer arbeidet fra daybeden før sagingen begynte,- noe oppgitt over at oppussingstiden enda ikke er forbi...

Fortsettelsen følger,- jeg må tilbake til vaskebøtten!

Ha en fin ukestart!

8 kommentarer:

nr14 sa...

For et pågangsmot:) Blir garantert pent og ganske sikkert verdt rundene med vaskebøtta;)

Ønsker deg en fin ukestart:)

Linda Himlingen sa...

Hva skal man gjøre når alt er ferdig da tro? Nei, da blir det nok litt kjedelig! :) Straks ferdig på loftet (for denne gang) vi også, så da skal vaskerbøtta frem her og...
Gleder meg til å se resultatet!
Ha ei fin ny uke!
Klem

Mita på landet sa...

He he.. Godt å høre at det er flere som handler inn og legger det til side for å bruke det "når rommet er klart";)

Morsomt prosjekt, gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Ha en fin uke:)

Nina i Paradiset sa...

For noen nydelige vindu!
Det der blir nok bra, ja. Heldig som har så flink arbeider :)
PS Det gjør overhode ikke noe om du blogger badet igjen! ;)
(Vi jobber som gal med isolering, dampsperre, bla bla bla....)
Har dere mange rom på loftet? Syns rommene ser så store ut, i motsetning til våre.

Klem!

LIVS LYST sa...

Det så veldig fint ut med vinduene som vil dukke opp ved siden av døren. Deilig med mer lys inn som du sier!

charm design sa...

Så utrolig fint å sette inn to vinduer ved siden av døra for å slippe inn masse lys.
Ser kjempe flott ut.
Ønsker deg en fin uke.

charm design sa...

Så utrolig fint å sette inn to vinduer ved siden av døra for å slippe inn masse lys.
Ser kjempe flott ut.
Ønsker deg en fin uke.

PRINCESSGREENEYE sa...

Wow, wie schön ist dieses Zimmer geworden !