torsdag 29. desember 2011

Tidløst



Julen drar med seg farger inn i interiøret, og i år har sjeselongen blitt spritet opp med dette spreke pleddet. Det fikk jeg i dåpsgave av bestemor Elsa Konstanse for over 30 år siden, og det har fulgt meg siden. Det var en periode jeg synes det var vel 70 talls, der det bredte seg utover i mitt barndomshjem i jappetiden, men likevel har det alltid gitt meg den gode varme følelsen.



Jeg har aldri tenkt over hvem som har laget det, eller hvor det er fra, før jeg dro kjensel på det i årets julenummer til norske Elle Decoration nr 08/2011.
På forsiden der var det en fargeklatt som snakket til meg. Og ganske så riktig var det samme pleddet.



Det er håndlaget i mohair, av finske Lena Rewell, og fåes kjøpt bla gjennom "Svensk Tenn". For å lese mer om designeren gå inn på http://www.lenarewell.fi/ Pleddet kommer i mange spennende fargevariasjoner!



Det er ingen tvil om at god design er tidløst, og pleddet er like fint i dag som i 1978 ,-mulig det er blitt litt mindre "fluffy", men fremdeles supermykt og deilig!



Det er rart hvordan farger som egentlig ikke er deg, omfavnes med kjærlighet, ene og alene pga minner. Dette teppet er bestemor, og når jeg tuller meg inn i det, er det som å sitte på hennes myke fang igjen:)



I julen er jeg 4 år og sulten!

Kos dere!

2 kommentarer:

Hilde sa...

Gode minner er det som gjør huset lykkelig :-) Både de man skaper og de man bringer med seg. Nyt livet som liten i julen - da blir den best.
Hilde

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Så godt med flotte minner...det varmer nesten sikkert mer enn pleddet:)

Ønsker deg og dine kjære et riktig
GODT NYTT ÅR!:)
Nyttårsklem Marianne:)