torsdag 15. desember 2011

Hvit jul



I dag fikk jeg nye stuegardiner levert på døren av min flinke sydame:) Hurra! Naturfarget grov lin som i spisestuen, og med et bredt belte av råsilke i bunnen,- fine kontraster! Jeg er så fornøyd med resultatet, men knipset imidlertid disse bildene før på dagen, for å utnytte lyset. Rart med det,- etter at gardinene kun har hengt noen timer, synes jeg plutselig vinduene ser veldig nakne ut her.



Uansett,- bildene var for å gi bloggen en smak av jul, for selv om det er lite nisser og røde kuler her i huset, sørger bla sesongens planter og litt glam for den rette stemningen. "Diskokule-putene" mine er hentet fram, og det store Marokkanske brettet i messing er fylt opp med svibler, mose, telys, glitter og snøfnugg:) Akkurat passe julete for oss (ser jo nå at jeg skulle ha tent alle telysene som koser seg i mosen,- veldig stemningsfylt!)!



Vi har også fått opp lys i utestuen, og det gjorde mye for uterommet! Det gikk fra å være en mørk hule til et koselig rede:) Jeg har planer om fylle stolene med tykke ullpledd og drikke gløgg der på lille julaften!



Lampene er klassiske "stallamper" i rustfarget metall (som liksom skulle matche bambustaket som til slutt ble noe ufrivillig hvitt..ha ha), og henger på hver side av vinduene. Nå fungerer de også som lette varmelamper for klatreeføyen, og jeg har stor tro på at de overlever vinteren selv i potter!



Bare 8 dager til julaften,- stress ned og nyt høytiden og hverandre:)

1 kommentar:

Linda Himlingen sa...

Gleder meg til å se de nye gardinene dine! Høres fint ut med grov lin og råsilke sammen! Ellers synes jeg den lykten din, på det runde bordet er nydelig! Dere har virkelig et vakkert hjem å drømme seg bort i!! :)
Ønsker deg ei fin og avslappende julefeiring!
Klem