torsdag 10. november 2011

Sprosse-tips!



Rester etter foringer og lister kunne lett gått i søpla, men skrotnissen i meg vet at jeg alltid vil få bruk for det i et eller annet prosjekt. Denne gangen var det døren mellom gang og stue som fikk seg en liten oppgradering i form av nye sprosser:)



Jeg ble aldri helt fortrolig med utseende på glassflaten vi satte inn i den gamle døren (klikk her for å se før-bilde), og funderte på hvordan jeg kunne gjøre den litt "lunere", men likevel holde den stram. Synes dette ble en brukbar løsning!



Sprossene malte jeg på forhånd på begge sider, før jeg festet de til karmen med tec7. På den måten sitter de godt, men er lette å fjerne igjen dersom jeg ønsker det. Resultatet ser gjennomgående ut, men glasset er urørt.



Ellers var det moro å se soverommet vårt på NIB sitt galleri i dag! Masse inspirasjon å hente på denne utfordringen,- liker også at så mange ulike stiler er representert:) Spennende å se finalistene i morgen!

Ha en fortsatt fin uke:)

4 kommentarer:

tinemor sa...

Så smart!
Enig med deg, ble lundere, -ikke så hardt
Klem

mali-mo sa...

Lurt med sprosser på! Har lurt på å sette inn vindu i en dør her, men klarer IKKE å bestemme meg.

Nydelige farger i soverommet deres!!!

Fru Andersen sa...

Nydelig!

LIKER soverommet deres SÅ utrolig godt:-)

Ønsker deg en fin og god helg!

Mie fra Mies Mirakler sa...

Tittet innom her via NIB sitt soveromgalleri, for bildet fra soverommet ditt traff meg bare midt i hjertet ♥ Nydelig blogg du har så nå følger jeg med på deg videre :) *♥*