tirsdag 29. november 2011

Moselove



Det er lite som minner om jul på utsiden,- gresset er dypt grønt og rosebuskene skyter fremdeles knopper! Jeg på min side er glad for mildværet, da vi fremdeles holder på med restaureringen av uthuset. I går malte jeg faktisk vinduslister ute, og er så happy for at de slapp å møte vinteren nakne,- les: ubehandlet. Det hadde aldri gått i fjor, da snøen kom i oktober! Så varmegradene gir oss litt mere tid til å fullføre, så vi slipper å møte høytiden i alt for shabby omgivelser:)



Men det har nå en gang allerede vært første søndag i advent (den kom brått i år gitt, og jeg hadde glemt å kjøpe lys*s*), så jeg prøver å lage litt julestemning i alle fall inne!



Første prosjekt var å skape noe av all mosen jeg plukket på tur forrige helg, og ladningen rakk akkurat til å kle adventsstaken og en gammel lampeskjerm! Naturen byr på den fineste pynt, og med staselig besøk av noen fjærlette dansende ballerinaer, ble skjermen en fin og passe julete kreasjon over kjøkkenbordet:)



Mose er lett å jobbe med, og kan surres rundt det meste, så her setter kun fantasien grenser! Dagens tips:På med støvlene og ut å plukk! Glem ikke å takke skogen for donasjonen:)



Ha en flott tirsdag!

3 kommentarer:

Manne's hverdag sa...

KJEMPEFINT!!!

En slik "lampeskjerm" har jeg også hatt i tankene.

Klem

Blått til lyst sa...

Mose er sannelig et greit materiale. Mosen gleder mange ganger - på turen når man plukker den, når man lager pynten og når man nyter synet. Ikke drysser den så ille som einer og andre stikkende saker heller *S*
Ikke rart at moselove er blitt rene moseloven - Liv

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Blått til lyst: Du tok den;-)