fredag 4. november 2011

Mmmm....



Min lillebror giftet seg i Japan denne mnd,- hurra! Jeg startet helgen med noen godbiter derifra, og så plutselig at den søte babyrosa boksen med kjeks var veldig bloggbar,- selv etter at nesten alle de små yndige pikekyssene var fortært;-) Japanere er gode på å gjøre det delikat og smakfullt,- både for øyne og mage!


Situasjonsbilde,- minikjeksen på toppen havnet visst brått tilbake i boksen , etter å ha vært på vei opp til min munn da den spontane trangen til fotoshoot inntraff. Trenger vel ikke si at den (og halve boksen) er borte nå? ;-)



I morgen starter vi på "høstonna". Vi skal ikke sanke poteter, men løv...i kilovis! Alle årstider har sin sjarm, og jeg synes faktisk plenen er vakker i sin gyllene prakt. Forrige uke leverte vi 400 kg med epler til Askim Frukt og Bær, og fikk med oss hjem mange liter med deilig saft! Synd ikke utnyttelsen av bladene er like god!

Ha en fin helg!

2 kommentarer:

Marianne Dragon Waagan sa...

Den boksen er absolutt bloggbar ja, kjempesøt:) Herlig med høstbalder, elsker å vasse i dem jeg:) Så masse deilig saft dere har fått, heldiggriser:))

Ønsker deg en flott lørdag:)
Klem Marianne

Camilla sa...

Anbefaler deg å klippe løvet i småbiter og la den ligge på gresset i stedet for å rake det sammen. Da blir meitemarken og gresset glad og du trenger ikke gjødsle til sommeren. Om det fortsatt blir veldig mye kan du rake vekk noe og hive det inn under hekker og busker. Da trenger du ikke gjødsle dem noe særlig heller.