onsdag 2. november 2011

Gårdsarbeid



Nå som ytterveggen på uthuset er skiftet ut, startet jobben på innsiden. Noe kjappere enn forventet, da vi muligens får "leieboere" her om kort tid. Mer om dette dersom det blir aktuelt:)



På 30 tallet hadde Askhaug bla både griser og hester, så dette huset har vært levende! Kanskje på tide å vekke det til live etter mange år i dvale?



I dag har jeg vasket og malt murene, og isolert kortsiden. Vinduene som ble flyttet litt ut i takt med det nye utvendige panelet, måtte fores ut på innsiden, og listes om.



Materialer til dette fant jeg på loftet i garasjen (gjenbruk fra forrige eiere), og resultatet ble ikke så verst med tanke på at jeg aldri før har listet et vindu helt alene (sliter litt med den 45 graders vinkelen med kun en håndsag, og ingenting er jo helt rett i et gammelt hus...) Jeg hadde aldri godkjent det ferdige verket i hovedhuset, men i et uthus er det mer enn bra nok;-) Nå er rommet i alle fall lunt og helt fritt for trekk!



Ett vindu gjenstår da jeg gikk tom for spiker i kveld (og det tenker jeg naboen var glad for..thihi), men det skal bli ferdig i morgen! Glassene trenger også ny kitt, men det tar jeg til våren,- de holder en vinter til!




God torsdag!

1 kommentar:

nr14 sa...

"leieboer" hørtes spennende ut....

Mye jobbing og jeg tipper det blir fint:)

Flispakker er begynt å komme inn i gangen vår....full fres i morgen:)