fredag 7. oktober 2011

Vintage love



I påvente av at utehuset/"låven" renoveres (her skal vi bla ha showroom), har vi hatt lager til Elsa K i Oslo. Litt tungvindt med tanke på at vi bor i Asker, så nå har jeg flyttet deler av det hjem. Glassverandaen i 2 etg har blitt til midlertidig "tekstillager", og det fungerer utmerket!



Det gjør jo heller ingen ting at vintage klær ser ut som sukkertøy på stangen, når det først skal stå framme:) Ut denne uken har vi dessuten 30 % avslag på denne varegruppen, så ta en titt dersom du liker å skille deg litt ut!



Under denne vareflyttingen, kom jeg også over endel som enda ikke er lagt ut i butikken,- bla et lite parti med gamle fliser. Dette er noe jeg alltid er på utkikk etter, da bruksmulighetene er mange! Jeg har bla flere på kjøkkenet som tjener som gryteunderlag (sett på fire filtknotter under, og de står stødig og safe på bordet), mens andre ikke har noen annen oppgave enn å glanse seg:)



På badet havnet en i sistnevnte kategori, og jeg elsker den krakkelerte overflaten! Denne er fra et hus i England bygget i 1910, og har klassisk jugend dekor i rosa og grønt. Den er vasket og skrubbet godt, men har fremdeles rester av den gamle og mørke muremassen. Dette synes jeg bare gjør den finere, med tydelige tegn på et rikt liv:) Dette gjennsynet gav meg inspirasjon til å samle flere, for jeg mangler nemlig fliser over benken på vaskerommet! Hvor kult hadde de ikke vært å fylle hele den med forskjellige gamle fliser? Jakten er i gang:)



Nok en deilig helg står for døren,- bruk den godt!

9 kommentarer:

Linda Himlingen sa...

Den flisa var utrolig vakker! Jammen skal jeg ta meg en titt i butikken! :) På badet i 2.etg har jeg så lyst på historiske fliser, men vi er faktisk redde for bærekonstruksjonen mellom etasjene, siden flisene er så tykke. Har vel egentlig slått det fra meg, men kanskje jeg burde lage et lite mønster med gamle fliser midt på gulvet? Noe å tenke på! ;)
Nyt helga med dine kjære! Selv skal vi på navnefest til mine tantebarn i dag. :)
Klem

Grip dagen sa...

Gamle fliser er flott, ja.
Jeg liker de med enkelt motiv i duse farger. Tror du la noen på en loftsgang? Kan det stemme...?
Så til strukturmalingen min.
For ikke å bryte de forseglede vegger av hensyn til våtromsnorm osv. Så helsparklet jeg en vinyltapet som hang fra før.
Deretter grunnet jeg med heftgrunn og så rullet jeg på strukturmalingen. Mens den ennå var tørr "pusset" jeg litt med et stor børste. Jeg vil jo at veggene skal se gamle ut. Da må de ikke være helt jevne. Etterpå malte jeg 2 strøk våtromsmaling.
Jeg besøkte gårdsbutikken Dot Keramik utenfor Fredrikshavn. Der var det idèen til de røffe murveggene slo ned i meg. Jeg elsker slike rammer rundt interiøret. Håndverkere som kommer og går likte nok den gamle tapeten bedre. Men med shabby vegger og fjøslampe i taket så trives jeg!
Klem Marit

charm design sa...

Utrolig vakre spesielle fliser,og klærne er jo en flott utstilling i seg selv.Ønsker deg en riktig god helg

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilka färggranna "karameller" som hänger på klädstången! Och de är ett vackert blickfång i den omgivningen.

Den gamla kakelplattan var verkligen vacker, vilket mönster och vilken patina.

Önskar dig en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

salige lavendel sa...

Ja de kjolene så virkelig ut osm sukkertøy på stang!! Herlige "spiselige" farger. Flott med gamle fliser også, har noen jeg også men ikke like vakre som dine!

Blått til lyst sa...

Nydelig flis, og helt sikkert lekre klær!
Det må være en utfordring å klare å selge slike godbiter du samler samme *S*
Takk også for hyggelig kommentar. Jeg lager glatt middag til 22, eller til 40 for den saks skyld, men jeg snekrer garantert ingen utestue :-)
Lykke til med flisejakten - Liv

Kärleken till inredning sa...

Vilken fin blogg och underbara kläder!

Kram Linda

Lekenhverdag.com sa...

For noen herlige farger! Gleder meg så til å se hvordan loven har blitt ;-)

Shabby Charm sa...

En nydelig flis!!! Likte også kjempe godt "sukkertøy" kjolene. Et nydelig bilde.

Klemmer fra Maia