onsdag 7. september 2011

Stoler og skattejakt på eget loft



Det tok ikke lang tid før kjøkkenet krevde nye stoler, og i går var jeg en liten tur i Kongsberg for å hente disse beautyene som jeg fant på Finn. Forøvrig ingen moro kjøretur med henger i flomvær (så plutselig topper av trær midt uti en elv!?!, og skjønte at det var en gangvei som var oversvømt med flere meter!), men vi kom heldigvis hele fram...både vi og stolene!



De kom i et parti på 6, men jeg skal bare ha en eller to rundt kjøkkenbordet (noe annet ville blitt alt for tungt). Jeg har derfor rotet litt rundt i utehuset (skattejakt selv for meg, da jeg fort glemmer tidligere kjøp som står på "vent"), og funnet fram en del andre stoler i forskjellig stil. De roteres nå flittig for å finne den rette matchen! Jeg tror jeg har kommet fram til "gruppen" som skal få stå,- den må bare vokse litt på meg over uken:)



Denne plutselige roterunden, resulterte også i et gledelig gjensyn med et par lekre nattbord som jeg kjøpte fra en av de gamle Asker gårdene for et par år siden. De var egentlig tiltenkt "Elsa K", men så langt kom de ikke...



De var akkurat det soverommet vårt sårt trengte, for å gi det litt dybde og ryggrad (klikk her for å se de gamle). Med en grundig vask, og litt nytt hyllepapir i skuffene var de klare til bruk:)



I morgen er det spådd sol i Asker, og jobbingen med hagestuen fortsetter!

Ha en fortsatt fin uke!

7 kommentarer:

Therese sa...

Tenk å kunne gå på skattejakt hjemme i sine egne loft og uthus!! Ganske fult hos oss også, men lite med skatter er jeg redd... :O)

Flotte stoler dere har fått tak på!

Ha en deilig regnfri dag!
klem

Grip dagen sa...

Skattejakt er moro. Bra du fant noe fint, da!
Jeg er igang med oppussing av bad. Maler nå en sjenk som skal bli servantskap. Men gjett hva jeg fant!?... Morrhull...
Må sjekke om det er liv i dem, da må jeg gå til kjemisk krigføring. Kan ikke dra slikt inn på nytt bad.
Var også på skattejakt i pappas verksted. Der stod et metallskap og ropte inni en krok! Det har stått der så lenge jeg har levd, men en knall rød maling har nok gjort at jeg har vært blind for detljene på det. Det er helt in i tiden. Det skal bli grått og få flytte inn på vårt bad! Jippi!
God helg! Klem Marit

Lekenhverdag.com sa...

Så gøy å ha sitt egne lille skattekammer ;-)

Denne helgen SKAL det bli fint vær og vi har store planer for huset.

Med ønsker om en super helg! Gleder meg til å se resultatet.

Carina

LIVS LYST sa...

Så gøy på skattjakti eget hus!
Jeg har i alle fall ikke kontroll på det vi har her... Setter ting bort fordi man ikke klarer å gi seg av med det, men så glemmer man... det sier vel sitt. At man ikke akkurat trenger sakene og tingene.

Det skal sies at jeg har blitt mye flinkere etter at jeg traff Thomas. Han hjelper meg å se at det "bare er ting". Vi kan jo bare skaffe oss nytt når vi skulle trenge det.

Ja... men i alle fall:

Stolene var superfine og glassterassen så helt nydelig ut! Jeg skulle mer enn gjerne hatt noe slikt å sitte under.

Dere er så flinke!
Liv ;O)

Balke gård sa...

God morgen, ja dette ble fint på soverommet og på kjøkkenet, gratulerer tross stabasiøs tur i regnværet.

Og glasstua blir helt sikkert fin, så flinke dere er!! Kos deg med pappatid også, da:-) Mvh MArianne

Anette Willemine sa...

Så gøy å finne slike skatter. :)
Flotte stoler!

Ønsker dere en glad høstdag!



Anette Willemine

Alven sa...

Hei :-)

Artig med sakttejakt hjemme hos seg selv da :-)

Nydelige nattbord og flotte stoler :-)

Ønsker deg en solfyllt og fin onsdag :-)


Klem