søndag 4. september 2011

In progress



Regn, regn og atter regn...Himmelen virker som en gigantisk sluse med et utømmelig lager...nå har vi vel fått nok for en stund? Vi hadde et par fine dager tidlig i uken, og fikk gjort en del med hagestuen, men så ble alt satt på vent pga været.


Første vindu er på plass, og en aner konturene!Gleden over å skape noe er gått i arv, og dette er skikkelig quality-time for far og datter:)

Treverket på taket kan ikke festes til rammen før takplatene er tilpasset, og takplatene kan ikke monteres før treverket er malt, og treverket kan ikke males før det har tørket et par dager og det er opphold...osv...osv. Men vi får et godt inntrykk av hvordan det blir, og jeg gleder meg til å ta første koppen med kaffe under et varmt pledd og et tett tak:)


Eføy skal plantes foran hver stolpe, men først må stolpene (som alt annet) males ferdig...*roper på solen*

Mini-brystningen i mur lager vi helt til slutt i tørre omgivelser, men interiørbloggeren som jeg er, så måtte det selvsagt prøvestables:) Mursteinen er samlet fra "her og der" (oi..svigers hadde et par i kjelleren, og heisan..her ligger det 7 stk under utehuset sammen med noen griseknokler!?!...) og er i forskjellig farge og kvalitet,- akkurat som jeg liker det! Nå mangler jeg bare ca 30 gamle stein til kortveggen, og er spent på hvor jeg finner de:)



Alt i alt er jeg veldig fornøyd så langt,- to be continued!

Ha en flott uke!

11 kommentarer:

nr14 sa...

Været kan vi ikke gjøre noe med dessverre. Ser uansett ut til å bli flott:)

A Poetry of a Home sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lekenhverdag.com sa...

Så utrolig gøy å se hvor fint det allerede har blitt!

Krysser fingrene for fint vær nå ;-)

Roka Design sa...

Dette blir nok riktig så lekkert:)
Gleder meg til å se det ferdig resultatet:)

Ønsker deg en fin uke:)
Klem kari

Inger sa...

Alltid inspirerende når du kommer med nye innlegg på bloggen din!

Hvilken flott hagestue dere får. Gleder meg til fortsettelsen!

Linda Himlingen sa...

Kjempefint!! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!
Været rår vi desverre ikke over, men vi får håpe at høsten viser seg fra sin beste side fremover!! ;)
Stå på videre!
Klem

Bestefars Verksted. sa...

N Y D E L I G !!!!!!!!!! Dette blir supert,håper du finner flere stein,så du får glede deg over det ferdige resultatet,snart.......og selvsagt masse SOL :) Jeg elsker jo teglstein,vettu......og gamle vinduer,så dette var helt i min smak :) Klem fra et vått nord-Norge.

Alven sa...

Hei :-)

Dette ser ut til at det kommer til å bli vedlig fint :-) Dumt med så mye regn...litt mettet av det egentlig. Håper på en solfyllt å fin høst :-)

Ønsker deg en flott ny uke :-)


Klem

Frøken Jægers Hus sa...

Åååååååååååååååå så flinke dere er, og det kommer til å bli så fint!!!

The Hoegler Family sa...

Dette her blir like flott som alt annet du gjoer. Du er utrolig flink altsaa :o)

Monica sa...

Hei på deg.
Så flott det blir! Utrolig kjekt med hagestue og tak over hodet...
Her bøtter det også ned, ikke mye å gjøre med været dessverre ;)
Ønsker deg en riktig fin kveld.