onsdag 17. august 2011

Tips og oppsigelse



Jeg er og blir en evig romantiker, og elsker å skape ting som strør sukker på hverdagen:) Som denne trehusken. Fin og ærlig bar, men eventyrlig med litt pynt! To girlandere med hvite silkeblomster tvunnet rundt tauet, var det som skulle til for å gi meg Alice i Wonderland feelingen i egen hage:) Det ser nærmest ut som om husken vokser ut fra treet!



I og med at delene er i plast/kunststoff, tåler de også godt den norske sommeren! Kreasjonen har hengt ute siden slutten av mai, og er like fin enda! Den lar meg miste bakkekontakten noen minutter hver dag,- med en litt flau, men barnslig og fri følelse;-)



Ellers går dagene mine med til å skrape garasjen,- med varmluftspistol,pussemaskin og by hand....Absolutt alle flater er krakelert og avflasset, så det er bare å brette opp armene*phui* Utrolig kjedelig og tungt, men nå er jeg snart ferdig!



Jeg har bodd i månedress og maske den siste uken (støver som bare det), og kjenner jeg er klar for å begynne å male nå! Til helgen burde det være klart til første strøk...takk og pris! Finkronet pussestøv må være noe av det værste...klør over hele kroppen selv med dress*isj*




Fra garasje til engasje(ment). OBS:STERKT BILDE NEDERST PÅ SIDEN
Da jeg kom hjem fra ferie, lå det en herlig bunke med magasiner til meg i postkassen! Som mange interiørbloggere, abonnerer også jeg på det meste som finnes av norske (og et par utenlandske) interiørblader. Samlingen med glansede papirer leses som en bibel, og gir meg masse inspirasjon og glede i hverdagen.



Stor var derfor skuffelsen da jeg kom til siste side av ROM 123 nr6/2011 (som forøvrig har vært en favoritt)! Hva var det jeg fikk servert i fanget? Jo en helsides annonse for Roar Pelsindustri! En ting er pels fra villsau etc og frittgående dyr som likevel skal slaktes for mat (er selv vegetarianer), men pelsdyroppdrett er tortur på sitt verste!Roar Pelsindustri selger tepper av bla rev og mink! Det skal sies at jeg ikke vet om disse har en egen farm, men de forhandler uansett pels fra disse dyrene og er en del av pelsindustrien.
For mer info klikk her


Avlivning av rev med elektrisitet på norsk pelsfarm
Foto:Greve/NOAH


Blader som vil tjene penger på dyrs lidelser er forkastelig, og jeg sier herved opp mitt abonnement på ROM 123!

9 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Hei,og tusen takk for gode ord,inne hos meg. Jeg er vel ikke helt i bloggemodus enda,men kikker innom både deg og andre......og koser meg med det !! Men FY til Rom123,jeg abbonerer ikke,og kommer ALDRI til å gjøre det heller !!! Pelsdyroppdrett er en skam,og noe jeg aldri kommer til å støtte !!! Jeg fatter ikke at noen kan drive denslags butikk,dyreelsker som jeg er........ !

Likte kjempegodt den rosestigen du hadde i treet........virkelig et søtt blikkfang !!! Og jammen har du gjort en kjempejobb med skraping av maling......jeg har drevet med det sammme,og vet hvor kjedelig det er......men så blir det jo bra til slutt :) Kos deg videre da,og gi Selma en go'klem fra Nord Norge.

Roka Design sa...

Nei fytti!!
Det der vt godt bilde var ikke et godt bilde en tidlig morgen:(
Frastøtende! Og hva har det i et boligblad og gjøre??
Forstår godt at du sier medlemskapet, og jeg kommer ikke til å lese bladet:)

Ha en fin dag:)
Klem fra Kari

Lekenhverdag.com sa...

Tusen takk for lampetips!

Husken var bare herlig og jeg forstår godt at du gleder deg til å begynne å male nå. Det kommer til å bli super lekkert. Du har jo gjort en fantastisk grundig jobb.

Ellers håper jeg du har ringt Rom123 og fortalt hvorfor du sier opp. Jeg må innrømme at jeg ikke la merke til annonsen, da jeg pleier å hoppe over dem, men enig at en oppsigelse av abonnementet er det sterkeste middelet mot dårlig dømmekraft.

Ønsker deg en super dag!

Carina ;-)

Vitt hus med svarta knutar sa...

Fy vad hemskt!!! Och dessutom visa hur de avlivar de stackars djuren! Vilka rabalder det skulle bli om detta reportage visade i Aftonposten eller någon annan stor kvällstidning som många fler människor läser. Jag förstår att du inte vill prenumerera på det magasinet längre!!

Ditt garage blir iaf fint! Hoppas att du får bra väder nu när det ska målas.

Önskar dig en fin dag!
Klem,
Regina

Linda Himlingen sa...

Gosh, så fin den rosehusken din var! Nå ble jeg virkelig inspirert! Min kjære har lovt meg å lage en huske til meg i det store tuntreet vårt på gården, men det blir jo aldri.. Nå tror jeg jammen meg jeg blir nødt til å mase litt igjen! ;)
Begynte selv å skrape garasjeporten vår hjemme, for så å finne ut at den var gjennområtten, så nå tror jeg kanskje det blir laget nye dører i stedet!
Dere er som vanlig ordntlige arbeidsmaur! Herlig å se!
Hvordan går det forresten med byggeprosjektet ditt? Veldig spent! ;)
Ellers burde du absolutt ta en telefon til Rom 123!!
Klem

Heims lille verdenshjørne sa...

Huff, fikk helt vondt inni meg når du skriver om rom 123...Har ikke abonoment på det lenger, men støtter ikke slike oppdrett! Grusomt! Pappa er riktignok jeger, men han finner dyrene i skogen...avler de i hvert fall ikke opp.

Kjempefin huske du har laget til! Den var nydelig og sommerslig! Angående pussestøv og kløe. Jeg pusset på ei gammel barneseng i sommer og holdt på å klø meg i hjel dagene etter. Tok en tur til legen og sa at jeg hadde pusset på denne sengen og at det var nok det. Tenkte kanskje jeg reagerte på malingen siden jeg stod i bikinitopp og kortebukse:P Men det er kanksje noe de fleste klør av da...Fikk nå noe klømedisin som hjalp;) hehe. Men siste gang jeg pusser i bikini...

Anonym sa...

Jeg har kjøpt Rom 123 sporadisk, men det skal jeg slutte med etter dette. Da er det full bikott, og håper flere følger på! Synes det er viktig at Rom 123 får vite hvorfor de mister lesere, slik at de kan slutte med slikt Dr... i fremtida. Har du ringt dem og fortalt hva du mener om saken? Ellers vil jeg bare si at jeg er fast leser av bloggen din, og at du har et nydelig hjem. Blir alltid glad når det kommer nye innlegg fra deg:-) God helg! Maya

Anonym sa...

Angående rom123, så synes jeg alle fortjener en sjanse. Ring og fortell hva du mener om saken. Trykker de flere slike annonser kan du si opp, men tror ikke det vil skje hvis mange nok viser sin avsky for slikt. Selv har jeg gitt dem en advarsel, og en aldri så liten trussel om å si opp abonnementet mitt hvis dette er noe som gjentar seg. Noe som ikke bare er en tomtrussel, men noe jeg kommer til å gjøre alvor av da jeg hater slikt. MEN som sagt tidligere ALLE FORTJENER EN SJANSE, og vi kan alle gjøre feil. Det er jo det vi lærer av. Er du ikke enig? Mvh Margrethe

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Hei Margrethe!

Takk for din mld!
Alle fortjener som regel en sjanse, men jeg føler at media i 2011 er opplyst nok ang pelsoppdrett, til å kunne ta fornuftige valg ved feks annonsering.

I dette tilfelle er det neppe uvitenhet som ligger bak, men kanksje likegyldighet?

Men jeg skal ringe de og si i fra:)
Hvis flere gjør det, kan dette kanskje være utslagsgivende for senere valg og generelt standpunkt i redaksjonen!
Jeg liker ellers bladet godt, og vil gjerne bli abonnent igjen!