tirsdag 23. august 2011

Keramikkbolle



Siste tilskudd i min håndlagde keramikk-samling, er denne søte lille bollen fra USA. Akkurat passe stor til å huse dagens fangst fra hagen! Det er tydelig at kunstneren er inspirert av de gamle bake-og salte bollene som fantes på de fleste norske kjøkken på begynnelsen av 1900 tallet, og jeg synes den rustikke formen kledde de sarte blekrosa blomstene på kanten godt. Nytt uttrykk,- samme sjarm!



Den kan brukes til matlaging (giftfri glasur), og tåler både mikro, ovn og vaskemaskin. Lekker og lettvind...me like! Den trives god som midtpunkt på bordet, og skal få smake pærer for første gang til helgen:)



Vi har ellers vært velsignet med SOL hele TO dager på rad her i Asker *juhuu*, og jeg var ikke sen med å grunne garasjen (fikk visst sendt med oss pigmentert!?! grunning..orange..lekkert..*not*...naboene må tro vi har klikket..thihi), og i ettermiddag fikk jeg tatt første strøket med hvitmaling på dørene. Så deilig å se på rene flater igjen! Jeg har også oppdaget Askers (eller Norges?) desidert vakreste hage disse solskinnsdagene, og planlegger en tur dit på torsdag med kamera:) Bilder kommer...den er helt magsik!



Ha en fortsatt fin uke!

9 kommentarer:

nr14 sa...

Flott fat og glir godt inn i sitt nye miljø:) Hagetur blir jeg gjerne med på så knips ivei.

Nevnte i ett tidligere innlegg inne hos meg at det sommerhuset ikke er vårt eget så skal absolutt ikke ta skryt for "jobben" selv om alle sammen tar i et tak når vi er der. Sosialt og koselig:)

Lilla Kullan sa...

Väldigt fina bilder.:-) Stina

Lekenhverdag.com sa...

Gleder meg til å se bilder fra hagen. Trenger inspirasjon ;-)

Ainosofia sa...

Beautiful pictures...

Happy wednesday <3

hill`s interiørblogg sa...

Hei ... Tuaen takk foe en hyggelig kommentar inne på bloggen min.

Ha en fortsatt fin uke.
Klem

Anonym sa...

Hei, jeg lurer på hvor gulvflisene dine på badet er kjøpt. Har funnet nesten like på modena, men de ser ut til å vare mattere og gulere i finnish. Takk skal du ha.

elisabeth

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Hei Elisabeth!

De er kjøpt på Right Price Tile, og er spanske om jeg ikke husker helt feil:)

salige lavendel sa...

Flott med sånne store keramikkfat!

Anne sa...

Heia :-) rett som det er titter jeg inn i bloggen din vet du for å se hvordan det går med det fantastiske oppussingsprosjektet, fint det blir da gitt!! :-)

Ja, åsså ser jeg om du gjen legger ut noe lekkert lekkert som bare roper `ANNE` i nettbutikken. Tenker jo på deg hver gang jeg ser den rusta kneggreka jeg har hengende på kjøkkenet.

Sommeren fløy avsted gitt, vips er den på hell, og vi går mot høst.
Lite nytt og spenndne som skjer her i Orkdal da. Ser jo slekta de sånn innimellom også, H A har vel slitt ed en skulder og vært operert x antall ganger, og lillesøstra nesten nygift som hun er har avertert kjlen sin på finn.no, så her går det unna.

Godt å lese du koser deg innimellom slaga og oppgavene.

Varm klem herfra til deg.