tirsdag 9. august 2011

I hagen...



...nytes siste rest av sommeren! Epletrærne bugner av frukt og ripsbuskene er tunge:) Gressplenen var blitt vill og vakker etter 14 dager hjemme alene, og har blitt frisert i dag til brunsneglenes store fortvilelse.



Enda er vi litt i feriemodus, og lykken er en kort dusj i det fri, før vi løper inn med gåsehud og hakkende tenner.



Jepp...vi tviholder på sommeren, og verdsetter solstrålene som gull! Vi leser skyene som en spennende bok, og konkluderer med at vi nok rekker å tenne grillen før regnet kommer...



...og vi erfarer nok en gang at det rakk vi ikke;-)



Middagen flyttes inn, og nytes rundt dette bordet! Før vi dro til Vestlandet, var jeg en liten tur til Raufoss, for å hente denne skatten. Det gamle klaffebordet som stod på kjøkkenet før, frarøvet Selma sin koseplass under bordet grunnet bena, og det kunne vi ikke ha noe av:) Når sargen på den ene siden i tillegg var litt lav, var valget lett. Vi måtte finne et nytt bord som både var pent, og som fungerte for to og firbente:)



Den over 100 år gamle damen (de smekre kulebena tilsier at det er en "hun"*s*) var til tross for det litt røffe utseende, rak og stødig som en ungdom, og innfridde våre ønsker!
Nå er skinnfellen til baby tilbake på sin faste plass igjen, og prinsessen(e) smiler:)

2 kommentarer:

Grip dagen sa...

Godt dere fikk stokket bordbeina riktig, slik at Selma igjen kunne finne plassen sin under bordet.
Jeg tviholder også på sommeren. Men når jeg går tur og ser lyng, sopp og rognebær, innser jeg at høsten er på vei... Jeg elsker høsten, men er ikke klar for den ennå. Sommeren har vært for kort.
Siden vi ikke er så nøye på temperaturen i vannet er det fremdeles leeenge igjen av badesesongen. Det er da en trøst!
Lurt å ha en kalddusj i hagen. Vet et ektepar i 70 årene som praktiserer det året rundt. De er spreke som rakker'n!
SOMMERhilsen Marit

Anonym sa...

Så deilig med utedursj! Det har jeg ønsket meg lenge! Kobles den til vanlig hageslange, og hvor er den fra?

Det nye bordet deres så veldig fint ut!Bra for Selma å få sin gamle plass tilbake:0)
Vår egen katt så og si bor på kjøkkenet, så jeg skjønner at hunden deres vil være "der der skjer" (der godsakene er:0) )
Jeg ser gjerne bilder av det i sitt nye miljø!

klem Eva