fredag 10. juni 2011

Pinky dreams



Regnet fortsetter å plaske ned her i Asker, og da er det deilig å kunne trekke litt sol og sommer inn:) Etter mange fargeprøver (og en full bomrunde med det jeg trodde var "it" fargen...yummi på blandepinnen min, men usj på veggen etter to strøk), har jeg endelig funnet den rette nyansen til soverommet!



Jeg tok utgangspunktet i jotuns "støvrosa", som jeg lysnet kraftig med råhvit. Resultatet er en sval, men varm farge med en dæsj av rosa...ikke for søt men sofistikert!



Veggene er fremdeles lyse, men for oss som alltid har hatt hvite flater, er rommet blitt en liten fargeklatt:) Florlett vintage fransk gardin slipper solstrålene velkomment inn...



...mens en gammel avskallet håndkleholder, skrudd fast i sminkekommoden, tjener som smykkeholder...



Mammas første sengetøy, som hun fikk i gave da hun flyttet fra Gausdal til hovedstaden tidlig på 70 tallet, sørger for nostalgien! De kunne det med kvalitet den gangen,- det er som nytt...crispy og deilig, med en smak av sommer!



Den pudderrosa ballkjolen som ligger henslengt i stolen, har sin egen lille historie. Min snille nabo jobbet på et amerikansk cruiseskip en gang på 80/90 tallet, og ble spesielt godt kjent med en av passasjerene,- en velstående dame fra New York. Som takk for god service fikk hun denne kjolen da rikmannsfruen gikk i land etter endt ferie. Den var hennes personlige, og den gang vintage, så jeg tipper den kan være fra 50-60 tallet.



Om min nabo syntes kjolen var litt "too much" da hun returnerte til trauste Norge etter fullført tjeneste vites ikke, men det endte i alle fall med at jeg, nabojenta på 11 år som levde i en konstanst rosa boble, "arvet" den av henne! Lykke! Den har fulgt meg siden, og er en favoritt!



Nå kan jeg på nytt trekke meg inn i denne boblen, og jeg kjenner at jeg koser meg:) Formen er heldigvis noe mer avansert og litt mer konkret..men den er fremdeles meg!

Riktig god helg!

8 kommentarer:

Hilde sa...

Så lekkert det ble! Fargen ser rett og slett vakker ut. Den skulle ha kommet på et fargekart... Skulle gjerne hatt en slik nyanse på jenterommet hos mine prinsesser i stedet for det veldig rosa de har nå...
Hilde

Blått til lyst sa...

Helt nydelig - både farge, innredning og bilder!
Det var forresten forrige innlegg også - klart man må ha skikkelig spiseplass på kjøkkenet om det overhodet er plass *s*
Kjolen er vel litt too much for mange, men jeg skjønner den også kan være en drøm. Vi har en lignende som min mor brukte i 1957, og som min datter brukte ifjor.
God pinse - Liv

Lekenhverdag.com sa...

For en nydelig farge. Digger måten du har stylet rommet. Det må vel kunne kalles perfeksjon :-)

Selv sliter vi med værgudene. I det vi fjernet taket åpnet himlen seg, så nå håper vi at himlen har tømt seg for en stund ;-)

Grip dagen sa...

Kjempefin farge!
Min farmor elsket interiør og gamle ting. I ettertid har jeg tenkt hun kunne vært blogger!
Fargene som hun hadde i huset var støvet og helt lyse. Slik rosa som du viser, samt andre rom i grønt, blått, grått og nesten hvitt.
Hun var råflink med farger.
Det var mange lekre ting i soverommet deres. Du har virkelig sansen for detaljer!
Sommerklem Marit

Alven sa...

Hei :-)

Fargen på rommet ser ut til at den ble helt nydelig! :-)Malte rommet til min eldste i støvrosa..og har igjen ett par liter :-) Kanskje jeg "hermer" litt etter deg og blander i hvit å maler soverommet vårt med :-) Koselig med sengetøy fra din mor,de gamle sengetøyene er de beste :-)
Nydelig kjole i herlig rosa :-)

Ønsker deg en flott helg!

Klem

charm design sa...

En vakker dus og lekker farge......
Ha en super fin uke

Monica sa...

Så fint det ble, fargen ser nydelig ut, artig at du har blandet den selv. Den flotte gardinene er prikken over i'en:))

Brocante sa...

Dette var lekkert - ingen problem å leve i rosa boble hvis det er slik det ser ut derinne. Ellers har jeg også erfart problemer med få lagt inn kommentarer osv. Det virker som det har bedret seg de siste dagene ...