onsdag 11. mai 2011

Siden sist...



....har jeg blandt annet beskåret alle frukttrærne våre.
Jeg eeeelsker gamle og brokete trær, med mose på stammen og lange, tunge armer som brer seg utover og lager små hemmlige rom på plenen. Men når det viste seg at nesten halvparten av disse magiske greinene var døde, var det dessverre ingen nåde skulle jeg redde resten av treet. Nå skjønner jeg hvorfor det nesten ikke var epler i fjor! Blank i øynene ble saga tatt fram, og etter noen timer var trærne halvert i volum. Veldig trist, men nødvendig! Da de blomstret etter kort tid, og det var svar nok for meg,- trærne trives igjen!



Siden sist har jeg også begynt å skrape ytterveggene på huset *gjesp*...



...og innhentet tapetprøver til soverommet....



Jeg har plantet metervis med hekk ut mot veien, som tvangsfores med næring for å vokse fort, fort...



...og selv slukket tørsten med litervis med iskaffe...



De skamferte trærne har gjort plass til andre aktiviteter (enn labyrint-lek mellom grenene), og ønsket nykommerne varmt velkommen! Tomrommet er begynt å fylles opp, og hagen ser ikke lenger like naken ut...



Jepp...det føles som sommer, og vi har flyttet ut! Derfor laber aktivitet her, men er plutselig tilbake:)



Kos dere!

11 kommentarer:

Bestefars Verksted. sa...

Hei ! Skal si du er dyktig,altså !!! Så masse du har fått gjort,og så fint det blir......elsker gamle,krokete trær,jeg også,så jeg har stor medlidenhet med deg,angående saksa.......men må man,så må man :) Og det blir jo veldig bra til slutt !!!

Og sannelig har vi samme kaffemaskin,den er bare best !!!!! Jeg drakk ikke kaffe før denne kom i hus,og det sier allt !!! Nå er jeg hekta :) Men iskaffe har jeg ikke testet.........hvordan lager du den,vil du fortelle :) Ellers får du kose deg,ser ikke ut som du går tom for prosjekter...... :) Klem fra nord !!

Linda Himlingen sa...

Godt å se at det er flere av oss, vi som aldri går tom for prosjekter! ;)
Hvor har du forresten kjøpt paviljongen/lyshuset vi såvidt skimter lenger ned på siden her? Har lett etter noe lignende, men finner liksom ikke den rette!
Stå på videre!
Klem

Alven sa...

Hei :-)

Så utrolig flink du har vært!! Og ser kjempefint ut også :-) Mye jobb men når resultatet blir bra er det verdt strevet :-) Skjønner godt det var med litt tungt hjerte du saget ned de døde greinene...de er jo så fine,men når det er nødvendig så må man vel. Men sikkert godt å se at treet trives igjen :-)

Ønsker deg en flott kommende helg :-)

Klem

LOPPISLIV sa...

Ohh vad duktig du är, så mycket du hunnit med. Visst är det en härlig tid nu när man kan vara utomhus och greja i trädgården, sakta se den komma till liv. Jag har massor av planer till vår trädgård också, idag ska jag plantera lite hade jag tänkt, solen skiner så jag måste skynda mig ut nu. Ha en toppenhelg. Ert hus och inredning är helt underbar, varje gång jag kikar in här fastnar jag länge och bara njuter av alla fina bilder. Stor kram och trevlig helg//Paula

LIVS LYST sa...

Vi har også holdt på i hagen i det siste. Det er deilig syns jeg. Prøver å se for meg hvordan ting vil bli om mange år.... hmf! Kjedelig at det tar tid, men ekstra næring var lurt! Tror jeg skal pøse på jeg også ;O)

Liv

The Hoegler Family sa...

Kjenner ingen i hele verden med mer energi, paagangsmot, positiv instilling eller skaperglede enn deg. Og saa fikser og faar du til alt. Mektig imponert. En dag haaper jeg virkelig aa kunne ta turen til Norge og deres vakre hjem. Lykke til videre med alle gjoeremaalene. Det er en fryd aa foelge med!

Kjempeklem fra Hege

Shabby Charm sa...

Jeg er også utrolig glad i gamle trær og det er ikke moro når de må skjæres i ;) Godt at det ikke måtte tas helt ned.

Ønsker dere en strålende 17.mai!

MAIAklemmer

Dana sa...

Hi - love your blog and your house - very inspiring :-) Have you any recommendations on where i might get a classic ceramic stove like you have? Do you know of any sources that might ship to the USA?
Tak!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härliga härliga trädgårdsliv! Min trädgård har varit försummad under flera år, men förra våren började jag så smått att så och plantera och i år har det blivit än mera. Du har ordnat så fint i din trädgård och så fina rabatter du gjort med kantsten. Vad planterar du där?

Önskar dig en fin fredag och helg!
Klem,
Regina

kamelia sa...

Hei på deg! har lenge lette etter en spesiell blogg. Med oppussing og interiør. Og her er den!!! Så mange flotte bilder og tips. Huset er virkelig nydelig. Imponert over hva du får til, er jeg også! Følger litt med her og gleder meg til å hente litt inspirasjon!
Ha en fin helg!

Anonym sa...

Hei! Er en fast leser av bloggen din, og finner alltid mye inspirasjon her, Når du har lagt ut et nytt innlegg fylles jeg alltid av glede. Faktisk nesten som å få et nytt interiørblad i posten. Fram med tekoppen, og bena på bordet :-) fortsett det gode arbeidet, boligen deres er en nytelse! Klemmer