tirsdag 31. mai 2011

Husets hjerte



På Vestre Voksen Gård, var kjøkkenet vårt uten tvil husets hjerte. Uansett om vi hadde dekket opp til finere middager i spisestuen, så havnet vi alltid der etter maten;-) Kjøkkenbordet fungerte som spisebord, sybord, bakebord, skrivepult, spillbord og skravlebenk. I vårt nye hus fikk dessverre ikke langbordet plass på kjøkkenet, og det havnet i spisestuen. Likevel er det igjen på kjøkkenet vi lander, og til nå har vi hentet inn stoler fra spisestuen, alt etter hvor mange vi er, og presset oss sammen rundt det lille bordet. Koselig, men ikke praktisk:)



Så i dag har mine "hyttemøbler" (les: møbler som sankes inn og lagres i påvente av en lottogevinst som skal gi meg hytte i Gausdal eller Fevik*S*) kommet ut av uthuset og inn i varmen. Det gamle norske klaffebordet som jeg har avskrevet som alt for stort, passet perfekt med bare en klaff opp, og plutselig fikk vi fint plass til 4 (eller 5) og ikke 2!



Stolene rundt er en eventyrblanding med røtter fra Sigdal, Otta og Paris. Alt er nå skrubbet rent og satt inn med grønnsåpe, og er klar for hverdagsliv og festivitas! Rommet har fått en dæsj med farger, og mor er fornøyd med plassen:)



Flere forandringer inne er på vei,- regnværet har gitt meg litt "ekstra tid" til slike sysler, og soverommets gulnede vegger står for tur. Oljemalingen der har virkelig levd sitt eget ville liv, og det ser ikke ut som at veggene er relativt nymalte! Det som er helt sikkert, er at fargen som framstår der nå, ikke er valgt av meg;-) Så nå skal jeg hive meg i bilen og hente inn fargeprøver! Jeg vet hvordan den "perfekte" fargen skal se ut, og belager meg på å blandet litt selv, før jeg får scannet resultatet:-) Gleder meg!


Klikk her for å se hvordan kjøkkenet så ut før.

Ps. Andre som har problemer med blogspot om dagen? Flere kommentarer i de to siste innleggene mine, er på mystisk vis forsvunnet, og jeg vil bare si at det ikke er jeg som har slettet dem:) Jeg har også problemer med å kommentere tilbake, og nyeste innlegg fra "bloggfavoritter" blir ikke oppdatert på min blogg. Hmm...ett eller annet er det,- håper systemet fungerer som det skal snart!


Fin-fin tirsdag ønskes fine lesere!

7 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ååå vilka problem det varit med blogger=( Jag har kommenterat som anonym, men skrivit vem jag är, men inte alla accepterar anonyma kommentarer. Fick tips från Mie (http://miesmirakler.blogspot.com/) att använda Firefox som webbläsare och nu fungerar det suveränt=)

Vad fint det är i ditt kök med det gamla slagbordet och de olika, unika stolarna. Visst trivs man bra i köket, även här hämtar vi stolar från matrummet för att vi ska kunna sitta tillsammans i köket.

Önskar dig en fin onsdag!
Klem,
Regina

Fru Andersen sa...

Ja det har vært endel bloggproblemer, men nå virker det som om det retter seg litt etterhvert. Men dersom du har en kopi av HTML kodene dine kan du gå inn å slette de som ligger i bloggen nå og lime inn de du kar kopi av.. Det gjorde jeg og da ordnet alt seg. Er visstnok slik at det er blogger som av en eller annen grunn har slettet enkelte koder...

Nydelig kjøkken. Likte kjempegodt fargene på stolene dine!

Ønsker deg en fin dag!

Linda Himlingen sa...

Nydelig kjøkken!! ;) Kjøkkenet er virkelig husets hjerte. Hos mine foreldre sitter vi alltid rundt kjøkkenbordet,som rommer hele 12 personer. Koselig! Hjemme hos oss har vi desverre altfor liten plass, noe som er utrolig synd...

Merkelig disse blogspot-problemene! Hos meg startet det for 3 mnd siden, da besøkstelleren sluttet å virke. Den har fortsatt ikke kommet tilbake! :(

Ønsker deg en fin onsdag!!

charm design sa...

Nydelig kjøkken......forstår godt at dette er husets hjerte.
Det samme problemet har jeg,løser seg vel sikkert snart.
Ha en super fin lang helg.

LIVS LYST sa...

Herlig med forskjellige farger og fasonger. Gamle og sjarmerende og så blir det plass til gode venner og prat.. Herlig!

Liv

Anonym sa...

Hei! Så nydelig dere har det. Så kreativt å bruke den gamle sjenken som romdeler og arbeidsplass. Hvordan ser det ut på baksiden(siden mot kjøkkenbenken.) Er den pannelert eller? Legge ut bilder.... Hadde vært spennende å se:-) Mailin

Grip dagen sa...

Her var en broket og variert forsamling med stoler. Det gjør det ekstra hyggelig!
Vi har stort kjøkken og trives godt der. Jeg liker når gjestene sitter tilbords og jeg kan henge med i samtalen selv om jeg står ved grytene. Ypperlig!

Håper også at bloggen blir ok. Jeg er lut lei av at den lever sitt eget liv. Det er kanskje den som har smittet malingen din. Driver ikke den også og forandrer seg på egenhånd...?
Sommerlig hilsen Marit