fredag 1. april 2011

Velkommen inn!



Så er endelig den lille gangen ferdig! Det tok litt lenger tid enn forventet, da flisene måtte spesialbehandles med impregnering flere ganger,- med 24 timer mellom hvert strøk. Men nå skulle de være "mettet", og klare til å gå på! Jeg vurderer også å polerer de med bivoks for å få en litt gulere overflate, men enn så lenge får de se slik ut! Så fornøyd:)



Mine nybegynnerfeil (som små høydeforskjeller på noen fliser..ups..var visst litt raus med limet enkelte steder..) gir faktisk gulvet personlighet og sjarm! Nå får vi bare håpe det blir liggende og ikke løsner;-) Det eneste som mangler nå, er en gammel men flat taklampe (ytterdøren slår innover og det er ikke mange cm klaring opp til taket...) Ikke lett å finne, så tips meg gjerne!



Gangdøren fikk også en liten makeover under prosjektet, og framstår nå nymalt og med nytt dørhåndtak. Etter den runden, er jeg glad for at vi ikke har så mange glassdører i huset...de er veldig fine å se på, men et herk å male;-)



Det er vel ingen hemmelighet at jeg er svak for gamle og originale bygningsdeler, og har samlet div gjennom flere år. Gleden er derfor stor når tingene igjen kan taes i bruk, og få nytt liv i et nytt hjem. Denne klinken kommer fra en gård i Sverige, og ønsker nå velkommen på Askhaug!



Ellers må jeg få gratulere min kjære pappa med Gullrutens Hedersfagpris som ble utdelt på Edderkoppen Teater i går kveld:) For en gledelig overraskelse!!Dette var ekstra rørende da han har kjempet seg tilbake i full jobb igjen etter slaget han fikk for 1,5 år siden. Nå er han helt som før igjen, og verdens beste:) Love U! Gullrutens fagpris kan sees på NRK 3 i kveld kl 2000!



Ha en flott helg!

21 kommentarer:

Heims lille verdenshjørne sa...

Det ble kjempefint:D Nydelige fliser!

Gratulerer til din pappa:)

Ønsker deg en herlig helg!

Skogland sa...

Så utrolig flott det ble!! Du kunne ikke funnet noen fliser som hadde passet bedre. Helt perfekt.. :)

God helg!

Klem fra Fru K

Hjemmekjær sa...

Du er så flink, som legger fliser selv! Det ble så utrolig flott!! Ja, alt du viser fra huset er jo bare lekkert!!

Anines hvite verden sa...

Så lekkert det ble! Flinka! :)
God Helg!! Klem Anine

Blått til lyst sa...

Stønn!!!
Det ble helt nydelig. Vakre farger i fin harmoni med resten av inngangspartiet.
De flisene skulle jeg gjerne ha hatt *s*
En god helg fra Liv

Therese sa...

Gratulerer til pappaen din, så flott!

Gangen ble kjempe fin, flisene er så fiiiine.

God helg til dere.
Klem

Line fra huset på landet sa...

SÅ utrolig lekkert det ble Cathrin!! Wow. Dette klarte du bra:)
Hmm..gammel,flat taklampe tror jeg ikke jeg kan hjelpe deg med desverre. Lykke til i letingen;)
I mellomtiden; good helg til deg og dine:)
Godklem fra Line

Ainosofia sa...

<3

Ramme Alvor sa...

Gratulerer også til Pappen din!!!!

"Den som bevarer evnen til å gjenkjenne skjønnehet, vil aldri bli gammel"

Utruleg flott alle detaljer hjå dykk!!

Klem!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint det blev i den lilla hallen=) Underbara färger! Kanske du kan ha en lite glasplafond i taket.

Det gamla handtaget (klinken) från Sverige gillar jag! Det är härligt när gamla saker kommer till användning igen.

Stort grattis till din pappa!

Ha en fin fin helg!
Klem,
Regina

Eva sa...

Flotte fliser.... Du eftersøker lamper i ældre stil. Kig evt. på hotkotyr.dk

De har kun unika lamper, og du finder et kæmpe udvalg.

Linda Himlingen sa...

Kjempe fint! :)
Har fulgt med på bloggen din en god stund nå, men dette er første hilsen fra meg her inne! Dere er utrolig flinke, og en stor inspirasjonskilde. Vi damer klarer nemlig alt, bare vi prøver! ;D Huset deres blir jo bare finere og finere! ;)
Ønsker deg en fin helg videre!

Nina i Paradiset sa...

Hmmm....
Ble litt finere lillegangen hos dere enn vår, altså! ;)
(jeg ville spare litt menger og jobb der, men samboeren måtte visst heve døren uansett, selv om jeg valgte belegg)
Derfor vet jeg hvor jeg skal begynne hen når jeg har kommet rundt med oppussingen, klar til en ny runde! ;)

Ha en flott helg da!!

decorina sa...

wonderful!

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så bra at kroppen og du er på lag igjen! Kiropraktorer er gull - jeg går jevnlig for å holde kroppen i sjakk, litt knekk og masse nåler.

Flisene var LEKRE - så flink du er. :D Stuen deres er også kjempeflott! Dere har fått til et nydelig hjem. :)

Håper dere har gode dager!!

Vibeke :)

Monica sa...

Så fint det ble, søt liten benk du har der også :)

God Søndag :)

Hvit Villa sa...

Wow! Utrolig flott resultat! Gleder meg til gangen står for tur her også. Ha en fin uke :)

anette sa...

Wow! Så flott det ble! NYDELIGE fliser! Vakker gang! Du har vært kjempe-flink!!! Imponerende altså:)

Ha en super ny uke!

KLEM KLEM
Anette:)

Anonym sa...

Nydelig! Hvor mange kvadrat er huset deres? Virker så stort :-)

nr14 sa...

Flott at du har lagt ut bilder underveis og etter av flisene i gangen:)Nydelig resultat og den vil vel gjøre min beslutning litt enklere.

Tror du impregneringen holder seg lenge eller er det noe du tror må gjentas hyppig? tenker på slitasje av grus, hundelabber etc.

Gamletrehus.com sa...

Hei og tusen takk for linken du sende oss.
Flisene ble fantastisk flotte og vi vil legge det ut på vår nye kundeside - http://historiske.no
Mvh Eva-Lise og Sven Erik