tirsdag 12. april 2011

Ting faller på plass



Skattejakten etter lampe over vasken har gitt resultater, og endelig er badet komplett:) Det er så deilig når slike små detaljer faller på plass! Glasset matcher taklampen i stil og form, og etter at sokkelen i keramikk fikk et bad i hvitmaling (brunoransje 60 talls blomster var ikke en fullt så god match...), var det bare å koble herligheten opp! Med dimmer gir den det perfekte lyset både morgen og kveld!



Komplett er også døren inn til badet blitt, etter et godt samarbeid mellom dyktige fedre (en er god med motorsagen, den andre med montering). Det ruglete glasset gav den effekten jeg ønsket, og det er noe litt klinisk over det hele:)



Jeg ble så inspirert av mitt eget påfunn, at jeg fikk gjort det samme med den gamle stuedøren noen uker senere. Her har vi valgt vanlig glass, og det ble et fint lysglimt mellom bokhyllene! Jeg skal ta bilde av det i dagslys og vise senere! Nå vurderer jeg samme makeover på den lille døren inn til spiskammerset på kjøkkenet...hmmm...



Ellers fikk jeg et spørsmål etter forrige innlegg om hvor stort huset vårt var (avsender syntes det virket så stort...) Til det må jeg si at det nok ser større ut på bilder enn det er i virkeligheten:) Bruttoarealet er 212 m2, på en eiet tomt på 1,4 kvm. Akkurat passe stort for oss:)


Foto: Asker Bibliotek
Slik så huset ut etter noen ødeleggelser på 60 tallet...

Nå som huset begynner å bli ferdig inne, er det så deilig å kunne rette fokus mot uteområdene! De siste dagene har jeg nærmest flyttet ut, og rusket skikkelig opp i hagen! Jeg har hengt i tretoppene på en vaklete stige, og beskjært 3 gamle (og enorme) syrinbusker. Jeg tror ikke de er blitt rørt på over 50 år stakkars, og de skrek etter kjærlig pleie. Og for en tilfredsstillelse det er å se "de slitte tuppene" forsvinne en etter en, mens friske skudd utålmodig venter på springe ut! Jeg har jammen oppdaget en ny side ved meg selv der gitt:) Skuffelsen var derfor stor da jeg våknet opp til striregn i dag,- vi får satse på sol og mer hagekos i morgen!



Ha en fortsatt fin uke!

12 kommentarer:

The Hoegler Family sa...

En slik lampe henger fortsatt paa toalettet til mine foreldre :o) Orange i midten. Gleder meg til aa se hagebilder naar det blosmtrer skikkelig. Det ser jo bare helt nydelig ut - alt sammen!!!

Hvit Villa sa...

Finfine bilder! Du får trøste deg med at regnet gjør godt for både syriner og gress,så satser vi på sol og vårvær igjen mot helgen :) Jeg "plantet" en syrinbusk hos oss, etter avleggere fra en 100-år gammel busk i mitt barndomshjem. Veldig spent om de lever opp i år!

Linda Himlingen sa...

Kjempefint med det glasset i døra! ;)
Gled deg til hagesesongen kommer skikkelig i gang! Her henger vi nok litt etter dere,sånn vårmessig, men plenen er allerede raket! Og syrinbusken jeg hentet fra min oldemors gamle hage, ser ut til å ha overlevd denne vinteren også! ;)
Fortsatt fin uke!

Ramme Alvor sa...

Skikkeleg flott med glas i døra, litt skummelt på kveldstid...når du er heime åleina og ein skugge..fer forbi..utanfor det ruglete glaset..:) berre assosiasjonar frå barndommen, der hus med slike rugleglas i dørene var vanlegare kost :)

Klem!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint att du hittade en lampa som passar så bra i badrummet. Dörren blev fantastiskt fin. Skönt att det börjar bli färdigt inomhus så att du kan vara ute i trädgården nu.

Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

Line`s MorsommeTing sa...

Det ga meg gode assosiasjoner til stuedørene i barndomshjemmet mitt der med ruglete glass:) Koselig:)
Så flott huset ser ut. Det kommer nok til å bli fint i hagen tenker jeg. Du har så god smak du at;)
Ha en finfin ettermiddag Cathrin.
Klemmer fra Line

charm design sa...

Nydelige bilder som alltid,må jo være en herlig følelse og begynner å bli ferdig inne.
De dørene dine ble så fine...
Kos deg i hagen i påsken.
Vi håper på varmt og nydelig vær
Klem

Galleri Hönshuset sa...

Så fiiint det blir och eran hall var så fin. Härligt golv =)

ha en toppenhelg. Kram Pirre

LOPPISLIV sa...

Vackert badrum, så mycket inspiration jag fick nu till vårt som snart ska renoveras. Superfint klikers i hallen i förra inlägget också. Glad Påsk! Kram P

Ellen - Charmerende gjenbruk sa...

Hei Konstanse
Herlig bad med vakre detaljer...nydelig
Jeg inviterer til boklansering av Sjarmerende Uterom fredag 29.4 fra kl. 17.00 og utover. festen er i Fotograf Helge Eeks atelier her på Jeløy.
Hyggelig om du kommer.
Klem....Ellen

Birgitte sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
indigorchid sa...

Hei, flott bad! Jeg er på utkikk etter en rund dusjstang, som du har på badet ditt. Hvor kommer din fra?