mandag 25. april 2011

I heart Finn...



...og gjenbruk! Påskeaften i år ble litt annerledes enn planlagt, da jeg kom over et parti med hageheller og kantstein på Finn.no, som skulle gis bort!!! Det som er for gammeldags for andre, er ofte midt i blinken for meg! Første mann til mølla, så vi kastet oss rundt og leide en henger på bensinstasjonen, og satte nesene våre og GPSen mot Drammen! Heldige oss fikk hele partiet (+ noen ekstra heller som dukket opp bak huset...*jippi*), og etter endel timer med heavy styrketrening på tomme mager, ble det virkelig "glad påsk" i heimen, da all steinen var trygt plassert i hagen vår like før midnatt...Middagen ble til nattmat, men smakte desto bedre!



I dag har jeg begynt å legge steinen, og startet med beddet utenfor stuen. Vi skal male hele huset i sommer, og vil derfor vente med å plante her, men rammene står nå klare til å huse bla roser! Hellene som matcher kantsteinen, skal legges under sittegruppen til høyre for beddet. Moro med hage!


Ferdig! Nå mangler det bare noen frodige vekster som gjør det hele litt mindre frisert;-)

Ellers har påsken vært veldig fin, men travel! Ferie for oss i disse dager betyr flere ledige timer til husjobbing! Strålende vær på Østlandet har heldigvis sørget for deilige kaffepauser ute i solen, og da blir plutselig alt så veldig mye mere lystbetont! Med lett brente kinn og støle armer, ønsker vi nå hverdagen velkommen!



Slenger med et par bilder av den lille makeoveren av døren som tidligere lovet! Ja til mere lys:)



Ha en fin-fin uke!

5 kommentarer:

Lekenhverdag.com sa...

Ja, er det ikke deilig med hage ;-)

Jeg gleder meg til å kunne begynne i hagen jeg også, men det blir først til neste år. For øyeblikket er hagen en anleggsplass med store jordhauger.

Vinduet i døren gjorde seg virkelig. Har store planer om å følge deg der ;-)

Ønsker deg en herlig uke!

Carina

Beate sa...

Hei:) Koseligt å titte innom deg:) Me begynner forhåpentligvis snart på husprosjektet vårt, og me har da tenkt å gjer masse sjølv, da mannen er ganske handy og familien min driver entreprenørfirma, men er så mange som ikkje trur me kjem til å ha tolvmodigheten til å bygge eit heilt hus. Men det har vert ein drøm lenge, så kan nesten ikkje vente med å komme igang:)
Tenker ofte på kor flink dåke har vert, og kor mykje tolvmodighet som egentlig kreves. Så du inspirerer VIRKELIG:)
(har følgt deg i nåken år nå;)

ang. pudder så er det mange å velge mellom! eg ender som oftest opp med produkter som er beregnet for stylister, da me trenger innholdet og ikkje fancy pakning. men eg har holdt meg til glow de siste årene faktisk. men da har eg hatt flere pudder i ett etui/etoui- .. boks;) slik at eg kunne blande flere pdder ilag, da eg syns det er finest. eg begynner med den lyseste også går eg over med en litt mørkere rundt ansiktet også kan eg gå over med litt solpudder tilslutt. også smelter det fint inn i huden, dersom du ikkje vil at det skal føles ut som ein maske så har glow også ein god spray som gir fuktighet og gjer at sminken smelter inn og blir fin:) er veldig fornøyd med dette og føler det funker til alle årstidene. (sjølv om det koster mer enn eit singel pudder) men ein er kanskje avhengig av god hjelp for å finne de rette fargene. (greit å kanskje gjer det før ein blir for brun;)

Phuu dette blei langt:)

Nå sover kidden så nå skal eg ta meg ein tur i bloglandia:)

Lykke til videre med prosjektet:)

Beate

Alven sa...

Hei :-)

Heldige med den :-) Og flinke er dere :-)

Ble kjempefint med vinduet i døren :-)

Ønsker deg en flott uke :-)

Klem

Hvit Villa sa...

Finn er gull! Mange fine bilder som alltid. Her er det nordveggen som står for tur...bort med eternittplater og husmorvinduer!

LIVS LYST sa...

Fin-fine bilder og flink-flinke folk!

Liv ;O)