onsdag 16. mars 2011

Happy!



Et par besøk hos kiropraktoren har gjort underverker for svimmelheten, og nå er jeg så godt som frisk igjen! Helt utrolig at noen raske bevegelser med hodet, kan klare å flytte krystallene til et sted de ikke skaper ubalanse! Flott kropp vi har! Jeg merker at det å sitte foran pcen ikke er det gunstigste akkurat nå, men noen korte innlegg skal jeg alltids klare å skrive!


Gulvet primes for bedre heft og beskyttelse

Etter å ha vært sengeliggende i 2 uker uten å kunne lese, eller se på tv, var gleden derfor stor over å endelig kunne bruke kroppen igjen!
Flislegging av gangen ble første utfordring, og det gikk, til min overraskelse, lekende lett!


Første fliser legges med tungen rett i munnen...

Jeg endte opp med å rive av linoliumen, før jeg primet underlaget. Da det var tørt, målte jeg opp flaten med vater, og tegnet opp en midtlinje å gå etter. Så var det bare å fliselegge i vei!


Flisene trykkes på plass med tyngdekraft og rene hender (ikke bruk gummihammer)

Jeg valgte 3 mm fug, og brukte rikelig med flislim. Nå skal gulvet behandles 2 ganger med FILA (for å forsegle flisen mot fukt og flekker), før alt skal fuges, og til slutt få et siste strøk med impregnering. Til helgen regner jeg med at det er klart til å gå på! Veldig fornøyd med resultatet så langt! Bilder av gangen helt ferdig kommer!


Nesten i mål...


...med en tilskuer som synes vi gjør mye rart...

Ellers fikk jeg en hyggelig mail for en tid tilbake, med en forespørsel om jeg ikke kunne vise hele stuen/sofakroken vår. Da begge sofaene har manglet trekk siden innflytting, har jeg bevisst unngått denne vinkelen i stort format;-)


Den brune bylten i den ene stolen, er en inntullet og sliten Selma etter skogstur...Godt kamuflert i pelspleddet sitt;-)

Men nå er de nesten ferdige (mangler ryggputer i 3 seteren), og kan blogges! Jeg har valgt å bruke to forskjellige stoff til trekkene jeg fikk sydd. Dette for å bryte opp litt,- det ene er linfarget og grovt, mens det andre er i natur, og har en litt finere og blankere overflate. Sammen spiller de godt på lag!



Rommet er lyst og fint på dagtid, men litt lounge aktig på kvelden da vi ikke har noe taklys her. Perfekt tv og "kose"-stue, men jeg savner et godt leselys. Det var dette med estetikk og funksjonalitet da;-) Førstnevnte må sies å trekke det lengste strået i de fleste sammenhenger her i huset*s*
Godt vi har en liten sofakrok i 2 etg også, med en hissig spot på veggen! Det er der jeg parkerer så snart et blad dumper ned i postkassen min! Helt ok:)



Kos dere i vårværet!

20 kommentarer:

Anns draum sa...

Så godt å høyre at du er på beina igjen!! Og du og du kor flott gangen blir:)) Flisene er berre så vakre, skulle gjerne fått mannen med på å legge slike:/ Gler meg til å sjå det ferdige resultatet:)

Klem frå Ann

Manne's hverdag sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Manne's hverdag sa...

Så fint å høre at formen er bedre igjen!!!

Og jeg må bare ta av meg hatten for deg. Er det noe du IKKE gjør??? Kjempeflink er du og de flisene var bare SÅÅÅ lekre.

Koselig stue du har også.

Takker så mye for koselig kommentar hos meg, og ønsker deg en fortsatt fin uke!!!

Hilsen
Marianne

Anonym sa...

Så godt å høre at du er på bena igjen. dere har det så nydelig hos dere. Har forresten lyst til å tipse deg om en nydelig gammel gyngestol fra 1800 tallet som ligger ute på Qxl nå til bare 500....(Gjenstands nr
638006102) Avskallet hvit maling, altså ekte shabby chic. Tror den hadde vært helt nydelig hos dere:-)
Jeg er fast leser av bloggen din og gleder meg alltig til nye innlegg:-)
Mvh Kathy

Line fra huset på landet sa...

Veldig bra det ordnet seg med svimmelheten! Huff. Må ha fælt ubehagelig:(
Jeg ar hatt sinnsykt vondt i hodet på fjerde dagen nå. Var til massasje igår i en time, og hun mente hun sjelden hadde hatt en stivere nakke. Det var bare vondt, vondt, vondt mens hun holdt på:( Skal selvfølgelig tilbake igjen.. men ikke før om en uke.. og selv kjenner jeg at det er litt lenge til. Det har nok vært litt mye bekymringer i det siste gitt. Gjør ikke saken noe bedre at vi ikke visste om vi fikk beholde eldstemor gjennom en tøff sykdomi 2 år!

Vel, vel.. nå er hun frisk, og jeg må begynne å stresse ned og tenke positive tanker.
Over til noe heelt annet og MYE mer moro:))... Sååå vakker gangen din med fliser fra gamletrehus blir!! Ønsker meg fliser derfra jeg også.. til helst hele 1. etasje på det nye tilbygget som kommer. Men det tror jeg blir litt i dyreste laget. Men hadde vært lekkert ja!! Hehe.
Det er så morsomt å få se bilder av at dere er "in action" Cathrin. Dere er kjempeflinke er dere:)
Stuen deres med alle disse vinduene på rekke og rad er helt skjønn. Bare skjønn:)

Igår så jeg over noen gamle blader for å ta en titt, og kom over utgaven av Vakre Hjem & Interiør da ditt gamle kjøkken på forsiden. Da smilte jeg godt og kom til å tenke på alt det dere gjør i dette huset.
Så så jeg idag at du hadde vært inne hos meg og lagt igjen en koseli hilsen:) Kan tenke meg det var godt å få spadd frem en aldri så liten plass til å kose seg med kaffen ja! Håper du har sol der du er idag Cathrin!
Varme klemmer fra Line

jeanette sa...

Elska dei flinsane!
Nydelig hus og nydelig blogg! Eg lar meg inspirere:-)

Therese sa...

Hei hei, lenge siden sist!
Ser du har hatt krystallsyken - uff - jeg hadde det for noen år siden. Ble helt satt ut, pyton var det :O) Godt du er nesten frisk igjen.

Lekre fliser du har lagt - flink du! Gleder meg til å se ferdig bilde også :O)
Ha en fin fin torsdag og snart helg!
klem

Anette Willemine sa...

De flisene er bare vakre! Så flotte de ble hos dere. :)
Bildet fra stuen - nydelige vinduer med masse lys. En flott plass til mange. :)

Kjedelig å høre at du har hatt krystallsyken. Mannen min fikk det mens han badet på en ferie i USA. Han ble akutt syk og vi trodde han hadde fått hjerteinfarkt pga mange like symptomer. Han kom på sykehus og fikk tatt mange prøver. Mens vi ventet på resultater av disse kom en overlege inn på rommet og ville prøve ut noe. Han forklarte at han hadde en mistanke om at det kunne være krystallsyken og at dette kunne bli bekreftet med noen helt spesielle øvelser utført av legen. Hodet ble flyttet i helt eksakte vinkler (vi fikk en utskrift etterpå), og i løpet av noen minutter hadde legen klart å flytte krystallene på plass der de skulle være. Helt utrolig. Vi fikk forklart at mannen min sitt tilfelle var sjeldent kraftig på måten kroppen hans hadde reagert. Han fikk beskjed om å ta det med ro (ikke hoppe, bøye seg fort, ikke bade) en ukes tid.
Nå vet vi at hvis han får det en annen gang så skal vi ta med utskriften på behandlingen til lege her i Norge.
Min mor hadde dette for ca 10 år siden og den gang kalte de det bare for virus på balansenerven. Jeg er derimot ganske sikker på at det kan ha vært krystallsyken hun kan ha hatt. I stedet for å være sengeliggende i tre måneder kunne hun ha blitt frisk på 15 minutter.

Ville bare dele våre erfaringer i tilfelle du kan bruke den til noe. :)

Ønsker dere en deilig torsdag!

Klem,
Anette Willemine

Lekenhverdag.com sa...

Så godt å høre at du er på bedringens vei! Jeg har aldri hørt om kystallsyken og ble ordentlig bekymret, da jeg leste innlegget ditt. Synes du har hatt dine runder nå, men godt og høre at det tydelig finnes raske løsninger for disse krystallene.

Gangen ble bare fantastisk, og stuen din er og blir en drøm.

Vi setter i gang med riving og bygging av hus den 4.4., beslutningene hoper seg opp og jeg skulle gjerne vært der du er i dag.

Ønsker deg rask bedring!

Grip dagen sa...

Steikje for noen flotte fliser!!!
Du er så himla flink til å sette sammen farger og materialer. Jeg bøyer meg i...flislimet.
Bra at kiropraktoren fikk deg i vater igjen. Det verste som finnes er når kroppen ikke virker.
Jeg gikk med høyre arm i gips i mange måneder. Krise.
Når jeg først fikk av gipsen hadde prosjekter hopet seg opp. Sjokket var derfor stort da jeg ikke på nesten 1 år til fikk gjøre så mye med armen... (Men en lurer seg jo til da. Legen følger jo ikke bloggen...)
Lykke til med å få gangen ferdig. Gleder meg til å se!
Vårklem fra Marit

Heims lille verdenshjørne sa...

Det så ut til å blir kjempefint:D Blir gøy å se:D

Ønsker deg en herlig kveld:D

Le bateau rouge sa...

Simply impressive and wonderful! Have a nice weekend in your beautiful home... I love your style. Alexandra :)

Fru Andersen sa...

Så fint det blir i gangen, synes du er så flink til å få ting gjort jeg;-)

Godt du er i bedre form!

Helgeklemmer!

Shabby Charm sa...

Såå flink du er!!! Jeg er bare så imponert over hva dere får til! Godt at du er på bedringens vei.

Nyyydelig stue og lekkert med kontraster.

Mange god bedring klemmer fra Maia

Fra gammelt til nytt sa...

Det ble flott med de flisene i gangen. Kan jeg spørre om det er fliser fra far-far, orientalske fliser? Ligner mistenkelig på: http://www.far-far.no/flis39_T-6.html

Jeg er nemlig en heldige vinner av 10kvm fliser derfra, og det var gøy å se hvodan det blir i et rom.

Jorunn

Lille vildand sa...

dU/ DERE ER BARE SUPERDYKTIGE?? lEGGE FLISER SELV? HADDE ALDRI VÅGET MEG UTPÅ DET.
HUSET ER EN DRØM:)

Monica sa...

Så fint det blir i gangen din, kjempefine fliser, stuekroken er bare herlig den og, skikkelig flinke er dere:))

Alven sa...

Hei :-)

Så godt at du er bedre!
Og så fin gangen deres blir :-) vakre fliser :-) Fikk lyst å legge fliser i ganger her også. Får se til sommern :-)
La deg til på listen over blogger jeg vil følge på siden min :-) Håper det går bra?

Ønsker deg en flott onsdag :-)

Anno1925 sa...

Så flott dere får det!
Og sånne fliser ønsker jeg meg på glassverandaen :)

Godt å høre at svimmelheten har bedret seg

Linda

Far-far sa...

Hei alle. Far-far her. Veldig fine fliser. Vi kan nevne at vi har denne modellen inne, hos oss heter denne modellen T-06, og er også behjelpelige med veiledning til vedlikehold og rengjøring. Vi har også en leggeanvisning på nett for de som legger selv. Lykke til. Mvh. Far-far.no