onsdag 2. mars 2011

Dagbladet



Før jul var det en reportasje om oss i Dagbladet. I dag fikk jeg kopi av bildene på disk fra fotografen, og tenkte jeg ville dele noen av dem med dere:) Alltid moro å se eget interiør gjennom andres øyne! Det har jo skjedd en hel del forandringer her siden bildene ble tatt, men slik er det vel i ethvert interiørbloggers hjem? Når huset i tillegg er under renovering, forandres rammene hver dag:)


Foto: Nina Ruud


Utdrag fra stuen,- med et glimt av sofaen som enda ikke hadde fått trekk;-)







På bildet over ser en huset anno 1930...Søsteren til den gamle damen som bodde her før (deres barndomshjem), var så søt og gav oss dette ved overtakelse. Om man ser godt etter, så ser man at det sitter mennesker på verandaen og koser seg:) Lurer på hva de snakket om... Dette er en del av stuen vår i dag, der sofaene står. Bildet har vi forstørret opp, og det henger nå rammet inn på veggen i gangen.



Denne uken har jeg begynt på den ytterste gangen,- et pittelite rom som må pusses, sparkles og males fra topp til tå. Det er her de nye fine flisene skal legges, og det var innkjøpet av disse som gav meg det lille ekstra sparket bak med å ferdigstille dette rommet.


Lekkert? *kremt* Slik så det ut før jeg malte første strøket i natt.

Jeg er jo så spent på hvordan de vil se ut på gulvet, og av praktiske grunner må da rommet være ferdigmalt før jeg begynner flisleggingen. Jepp..jeg sa jeg...Jeg skal flislegge de 1,5 m2 det gjelder, og har aldri tatt i flislim før:-/ Hm...er det ikke Maxbo som har en slik "klart du kan" video på nett, som enkelt viser det meste av oppussing? Satser på det;-) I dag ligger det linolium på gulvet,- noen som vet om jeg kan flislegge rett på dette? Vi skal ikke ha varmekabler under.

Ha en flott lille lørdag!

Alle foto over (med unntak av gangen) er tatt av Nina Ruud/Dagbladet

12 kommentarer:

Anns draum sa...

Så flotte bilete då!! Kjekt å få ekte fotografbilete av huset:) De har fått det så fint, er så imponert! Masse lykke til med flislegging, det går sikkert bra det og;)

Klem frå Ann

Grip dagen sa...

Det er bra at du ikke har tatt i fliselim før. For det er det nok heller ikke meningen at du skal i...
Jeg har sett på Äntligen hemma når de legger flis. Det ser veldig gøy ut, særlig på et gulv. Da er tyngdekraften på din side!
Lykke til skal du i alle fall ha.
Fine bilder fra Dagbladet. Skjønt med sollyset som er på bildene og skaper ekstra liv.
Vårlig hilsen Marit

Line fra huset på landet sa...

Så morsomt. Så ikke den reportasjen jeg, men morsomt å se mange fine bilder her nå:)
Veldig stilig med de to svarte lampene i litt industri-stil ene og alene på kjøkkenet deres..uten overskap eller annet som tar oppmerksomheten fra dem. Lekkert!

Lykke til med gangen. Fliser? fra gamlehus.com? ;)
eeelsker de flisene..
Nyt torsdagskvelden. Snart helg:)
Klemmer fra Line

The Hoegler Family sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
The Hoegler Family sa...

Vi hadde flislegger her for noen maaneder siden for aa legge fliser paa vaskerommet. Han anbefalte paa det sterkeste aa fjerne linoleumet. Mindre sjangse for at limet skulle boble og flisene sprekke senere. Men han sa at hvis linoleumet er eldre enn 15-20 aar gammelt, saa det kan inneholde asbest, og boer da fjernes av en spesialist. Eller man kan ta sjangsen og legge flisene rett oppaa.

Lykke til!
Huset deres er helt fantastisk!
Jeg leser alle innleggene dine :o)

Stor klem fra Hege

The Hoegler Family sa...

Flisleggeren foreslo foroevrig at vi fjernet linoleummet selv, saa han sa ikke det for aa tjene penger :o)

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så flotte bilder!!! Takk for at du deler:) Fikk ikke med med reportasjen i Dagbladet.

Ha en riktig fin helg!

KLEM KLEM
Anette:)

nr14 sa...

Flotte bilder:) Tror egentlig at den det belegget må bort. Jeg trasker fortsatt rundt i tenkeboksen ang. samme type fliser. Litt plunder å legge de også ikke helt lik fremgangsmåte som normalt men tenker du har fått "oppskrifta". Det jeg er i tvil om er om impregneringa som skal gjøres etterpå vil være god nok å holde seg....masse skitne hundelabber etc som skal traske over gulvet.

Spent på å se resultat hos dere:)

Shabby Charm sa...

Synd jeg ikke så reportasjen. Mange flotte bilder av det vakre huset deres og DERE :)

Lykke til med neste prosjekt.

Klemmer fra Maia

MiaNostalgia sa...

Fine bilder. Blir alltid like imponert hver gang jeg er innom bloggen din, over hvor flinke dere er som gjør all oppussingen selv (med litt familiehjelp) og at det er så grundig og ordentlig gjort. Lykke til med gangen. Blir gøy å se resultatet :-)

Hvit Villa sa...

Fine bilder! Gleder meg til å se på trykk, blir det i søndagsutgaven?

Frøken Jægers Hus sa...

Så gøy! Å dere er bare helt sykt flinke!! Følger med og det er altd moro:)